Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av coldhand
Sitter på luftröret mellan spjällhus och luftfiltret om jag är rätt ute, i ena änden på den sitter den med en o-ring och man skruvar på den tror det heter bajonettkoppling eller likanden, men den delen som sitter i luftröret det går inte få den att sitta fast där, vet inte om det är uppsletet runtom hålet ser att det är/har varit någon form av spår där nån som vet nån lösning? testade med Super Attak lim men det höll inte, det droppar en del olja från insuget där vilket inte är så bra :(
av *pettson*
coldhand skrev:Sitter på luftröret mellan spjällhus och luftfiltret om jag är rätt ute, i ena änden på den sitter den med en o-ring och man skruvar på den tror det heter bajonettkoppling eller likanden, men den delen som sitter i luftröret det går inte få den att sitta fast där, vet inte om det är uppsletet runtom hålet ser att det är/har varit någon form av spår där nån som vet nån lösning? testade med Super Attak lim men det höll inte, det droppar en del olja från insuget där vilket inte är så bra :(
Antingen är själva anslutningen skadad (Ska ju vara två vingar i själva bajonetten). Eller så är hållaren skadad. Ett sista alternativ är att o-ringen är för tunn så det inte blir nåt spänn mellan ytorna och att den därför lossnar.
Användarvisningsbild
av coldhand
*pettson* skrev:
coldhand skrev:Sitter på luftröret mellan spjällhus och luftfiltret om jag är rätt ute, i ena änden på den sitter den med en o-ring och man skruvar på den tror det heter bajonettkoppling eller likanden, men den delen som sitter i luftröret det går inte få den att sitta fast där, vet inte om det är uppsletet runtom hålet ser att det är/har varit någon form av spår där nån som vet nån lösning? testade med Super Attak lim men det höll inte, det droppar en del olja från insuget där vilket inte är så bra :(
Antingen är själva anslutningen skadad (Ska ju vara två vingar i själva bajonetten). Eller så är hållaren skadad. Ett sista alternativ är att o-ringen är för tunn så det inte blir nåt spänn mellan ytorna och att den därför lossnar.
I änden som sitter i luftröret är det ingen o-ring, bara plast.. vet inte om det ska vara nån o-ring där.. ska det vara det i båda ändrana? den ena änden sitter fast och bra med o-ring
Användarvisningsbild
av coldhand
Okej, :/.. har inte märkt någon skillnad dock, kanske att den drar massa olja och mer soppa?
*pettson* skrev:
coldhand skrev:http://www.ebbalycke.se/DSC00994.JPG

bild.. inte så bra upplösning men dock..
Byt luftröret. Det har spruckit så att hela hållaren för bajonettfattningen har släppt. Detta påverkar din körning nåt enormt på grund av tjuvluft.
av *pettson*
coldhand skrev:Vart hittar jag ett sånt luftrör o köpa? hittar ju inget på autokatalogen eller mekonomen iaf :P
Volvo eller närmaste skrot

Hämtat den från verkstaden där den[…]

Timbro vill en massa saker. Det betyder sälla[…]

Kylvätsketemperaturen är av intresse f&[…]

Ljud vid kallstart

Vet någon om detta stag/turbo åtgä[…]