Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av 850glt
Hej. har problem med centrallåset på min 850glt -92, när jag låser med nyckeln så låses bara den dörren som jag vrider om nyckeln i och ingen annan dörr låser sig, jag har kollat säkringen och den är hel och jag har sprutat sladdar och motorer i dörrarna med oxide rengöringsspray men det har inte hjälpt.
Låter jag bilen stå med batterisladdarna i så tar det inte lång tid innan batteriet är slut men det kan ju vara att batteriet är dåligt men det kan ju kanske också ha något med centrallåset att göra.
Jag är inte så bra på el så är tacksam för svar om nånon vet något om det här eller har varit med om liknande.
av Cornelia
Vi hade liknande fel på en 9000 och då var det styrenheten till c-låset som jävlades. Köpte en ny box (satt på Saab under ratten, pisslätt att byta) för 150 spänn på skroten och sen fungerade det alltid så länge vi hade bilen i 2 år iaf.
Kanske kan vara liknande fel?
av 850glt
Ja det skulle ju det kunna vara. Jag har inte kollat något om någon motor är bränd eller någon sladd är av och om det finns ström i hela systemet, jag får kolla upp det nu och så får jag kolla styrenheten också.
av Cornelia
850glt skrev:Ja det skulle ju det kunna vara. Jag har inte kollat något om någon motor är bränd eller någon sladd är av och om det finns ström i hela systemet, jag får kolla upp det nu och så får jag kolla styrenheten också.
Enklast är ju om man känner nån med samma styrenhet som man kna låna fram o tillbaka o prova.
Jag tänkte inte ens på att det kan vara kablar och strömbrott osv :oops:
av tobben87
Jag hade problem med centrallåset på bakluckan på min 855 glt 97:a. När jag låste på framdörrarna så låsten inte låset i bakluckan, men låste jag i bakluckan så låste sig framdörrarna. Det visade sig att det var några sladdar som var av där kabelstammen från bagageluckan gick in i bilen, den hade slitits av pga att den var för hårt åtspänd med buntband i karossen ovanför vänster fönster i bagageluckan. Efter att sladdarna löddes ihopp funkade de utmärkt igen. något sådant kan även bidra till att de blir kortis och strömmen till batteriet dras ut.

//Tobben

Poäng på det där med displayer, me[…]

Jag kopplade in å körde testen för[…]

Tar man bort skatterna får man mer öve[…]

Den "vanliga" facelift-grillen har kro[…]