Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av reinele
min 850 är knepig i bland startar den bara inte en lång historia till en kort i bland startar den inte och för att få i gång den då så måste man ha starthjälp från en batteriladdre (en sådan det finns start hjälp på)då går bilen i gång man får inte i gång den om man försöker från bil till bil den vill inte alls då efter det så kan man köra en 4-5 dar inga problen men sen helt plötsligt så vill den inte starta då får man ta hjälp av starhjälp och bilen går i gång efter det så kan bilen funka en 4-5-dar sen samma problem :( har byt rotor fördelare tändstift har någon förslag vad detta kan vara kan det va batteriet
av *pettson*
reinele skrev:min 850 är knepig i bland startar den bara inte en lång historia till en kort i bland startar den inte och för att få i gång den då så måste man ha starthjälp från en batteriladdre (en sådan det finns start hjälp på)då går bilen i gång man får inte i gång den om man försöker från bil till bil den vill inte alls då efter det så kan man köra en 4-5 dar inga problen men sen helt plötsligt så vill den inte starta då får man ta hjälp av starhjälp och bilen går i gång efter det så kan bilen funka en 4-5-dar sen samma problem :( har byt rotor fördelare tändstift har någon förslag vad detta kan vara kan det va batteriet
OM det går att rulla igång den på ett kick. Alltså inte släpa den runt kvarteret. Då är det troligen startmotorn som kärvar för dej och den sänker batterispänningen på styrdonen på grund av att den belastar för mycket. Att du kan göra starten med starthjälp bekräftar den teorin med. Så TROLIGEN är det så enkelt som att antingen serva startmotorn eller byta den så är problemet över.
av reinele
start motorn går runt men bilen vägrar starta och bil till bil går ej man kan endast få i gång den med starthjälp om det skulle vara startmotorn så skulle väll den ej gå runt ??
av *pettson*
reinele skrev:start motorn går runt men bilen vägrar starta och bil till bil går ej man kan endast få i gång den med starthjälp om det skulle vara startmotorn så skulle väll den ej gå runt ??
Startmotorn går runt men den tar alldeles för mycket ström. Den går alltså för kärvt..
Gör en enkelt test. Bygla halvljuset så det står på hela tiden. NU tar du din nyckel och startar bilen (försöker). OM lyset flimrar lite så är det okej. Men om lyset blir svagare så är det startmotorn. OBS se till att ha nyladdat batteri.
av *pettson*
reinele skrev:har löst problemet det var bränslerelät
Vore spännande att få veta hur problemet med bränslereläet löser sej med extra strömkälla? Om det är bränslereläet kan man ta hela kvarterets bilar och samla ihop för strömhjälp utan att det nånsin startar :-)-) Så antingen stämmer inte dom symtom du skrivit eller så stämmer inte lösningen. Men det märks över tiden.
av reinele
beskrivningen stämer den var sådan hur jag kom fram till att det var reläet var följande ja la in en förfrågan den 2 augusti första gången då fick jag starta med starthjälp efter det gick bilen bra till den 5 augusti då ville den inte i gen så det var bara att starta med hjälp efter det gick den bra till den 7 augusti då ville den inte starta blev litte trött på den så jag bad en kompis röra på bränslerelät och bilen startade på en gång sen vikade jag på den och bilen stanade vikade på den en gaäng till samtidigt som en vred om startnyckeln och bilen startade var i väg och köpta ett nytt relä sen dess har bilen gått inga problem men till problemet varför den startade med bara starthjälp har jag ingen förklaring till... men så var det den var lite trög men den startade i alla fall
Ljud vid kallstart

Vet någon om detta stag/turbo åtgä[…]

Varvtal motortemp är bara två exempel […]

Efter att jag bytt kamremmen senast så sitte[…]

På sådana GDS hallar då lyftplat[…]