Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Linus 850 glt
tjena
Nu är de problem igen....suck....ecc fungerade för en vecka sen men nu när jag kom hem efter semestern så fungerar den inte...det är kompressorn som inte startar men reläet slår till men den startar inte ändå... någon som har någon idé om vad de kan vara....kompressorn är bytt och är nästan helt ny köpt på skroten och den hade bara gått lite över 500 mil.
av *pettson*
Linus 850 glt skrev:tjena
Nu är de problem igen....suck....ecc fungerade för en vecka sen men nu när jag kom hem efter semestern så fungerar den inte...det är kompressorn som inte startar men reläet slår till men den startar inte ändå... någon som har någon idé om vad de kan vara....kompressorn är bytt och är nästan helt ny köpt på skroten och den hade bara gått lite över 500 mil.
tja.. gasläck eller pressostaten.. Om den är så ny utesluter jag slitage på clutchen. Då återstår för lite gastryck eller möjligen att pressostaten inte känner av trycket. Eftersom kompressorn är bytt så är det troligast ändå med gasläckage.. Be nån kika på trycket?
av Linus 850 glt
jag har haft inne den efter att jag bytte den o fyllde upp o testade den o de va tätt men sen bytte jag ju pressostaten också de är om den ventilen inte va riktigt tät i så fall så de läckte ut där då...kan de vara så? i och för sig så är de ju mycke varmare nu än innan jag åkte på semester...jag läste lite om att de kunde bli så då...
Ljud vid kallstart

Vet någon om detta stag/turbo åtgä[…]

Varvtal motortemp är bara två exempel […]

Efter att jag bytt kamremmen senast så sitte[…]

På sådana GDS hallar då lyftplat[…]