Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av jockeman
tjena har då en v 70 som vibrerar vid utslag åt vänster och knirrar o knäpper nånstans när jag står med fullt rattutslag. Och kör sakta framåt o tillbaka. Känns som det är en drivknut eller vad tror ni låter som man kör på gatsten eller vita grova streck när jag svänger åt vänster är tacksam för svar // jocke
Användarvisningsbild
av ketto
Antingen låter de från styrutslagsbegränsarna, sitter på länkarmen, vita plastbitar, prova smörj dom me fett på ytan, kollat om damaskerna är hela?
av jockeman
ketto skrev:Antingen låter de från styrutslagsbegränsarna, sitter på länkarmen, vita plastbitar, prova smörj dom me fett på ytan, kollat om damaskerna är hela?
jo dom är hela låter typ som om det är smörjtorrt i drivknuten. Men damaskerna är ju hela o inget läckage nånstans så kan drivknuten bara ta slut o sen virbationerna när man kör åt vänster verkar konstigt ju // jocke
av Stefan1
jockeman skrev:
ketto skrev:Antingen låter de från styrutslagsbegränsarna, sitter på länkarmen, vita plastbitar, prova smörj dom me fett på ytan, kollat om damaskerna är hela?
jo dom är hela låter typ som om det är smörjtorrt i drivknuten. Men damaskerna är ju hela o inget läckage nånstans så kan drivknuten bara ta slut o sen virbationerna när man kör åt vänster verkar konstigt ju // jocke

jag hade vibrationer och oljud, tog bort kardan nu har jag en tyst vibrationsfri 2-hjulsdriven bil http://jagrullar.se/forum/viewtopic.php?f=16&t=31248
av jockeman
Stefan1 skrev:
jockeman skrev:

jag hade vibrationer och oljud, tog bort kardan nu har jag en tyst vibrationsfri 2-hjulsdriven bil http://jagrullar.se/forum/viewtopic.php?f=16&t=31248
jag läste din tråd och det pettson sa om att det klickar så låter typ i min men vad händer om det rasar. och tål främre drivlinan att få all effekt när den inte driver bak.
Användarvisningsbild
av ketto
Klart bilen tål effekten! Har så kört så här utan drivlina till bakre delen i 2 år snart!
Inga problem alls!
Du har ju bara 5% drivning till bakhjulen vid normal körning och 50/50 när de spinner loss för framhjulen, de är då bakhjulen får riktigt me grepp!
av jockeman
ketto skrev:Klart bilen tål effekten! Har så kört så här utan drivlina till bakre delen i 2 år snart!
Inga problem alls!
Du har ju bara 5% drivning till bakhjulen vid normal körning och 50/50 när de spinner loss för framhjulen, de är då bakhjulen får riktigt me grepp!
okaj men mitt problem är ju fram så måste ändå fixa på något sätt vad har pajat på din/jocke
Användarvisningsbild
av ketto
jockeman skrev:
ketto skrev:Klart bilen tål effekten! Har så kört så här utan drivlina till bakre delen i 2 år snart!
Inga problem alls!
okaj men mitt problem är ju fram så måste ändå fixa på något sätt vad har pajat på din/jocke
På min va de viscon som hade pajat!
av jockeman
ketto skrev:
jockeman skrev:
Inga problem alls!
På min va de viscon som hade pajat!

okaj kan ju va bra o veta tills den dan den ger upp men vad tror du om mitt knirrande ljud fram mvh jocke
Halvljus

Jag har en V50 -11 som jag var och besikta. Jag fi[…]

Är det en bärarmsbussning som håll[…]

Tmap sensorn är bytt och egr är bort pro[…]

Välkommen ut i trafiken

Om jag komer ihåg rätt så är[…]