- mån 28 jul 2008, 20:04
#207235
märkte igår när jag startade bilen i lite lite motlut (ser ut så på gården) då klonka det till precis i slutet av "tändningsfasen" metaliskt, spontant kändes det som det skulle kunna vara ett motorfäste/bussning den övre är bytt, men sedan tänkte jag om det kan ha med växellådan att göra?! om jag står på P med motlut så bilen vill rulla bakåt alltså kan det på något sätt vara belastning på något i växellådan då som klonkar till?!
om någon har en tydlig beskrivning (helst bilder) på hur/vart nedre motorfästena sitter skulle jag bli glad (körde med ett dåligt övre länge och antar det då ger stryck åt de nedre, jag har sett det där som sitter vid lådan i framkant som är länkat men det sitter väl på sidan av motorn också?!
*edit* Klonkade till lite idag när jag körde med bilen över mindre gupp, lät som det kom från motorrummet långt ner, jag tog ju bort kardan på min bil för att vinkelväxeln eller något är trasigt och lät, kan det vara så att det är något i vinkelväxeln som "ligger" löst och klapprar!? typ om hylsan är dålig kan den generera ljud som hörs in i bilen?
om någon har en tydlig beskrivning (helst bilder) på hur/vart nedre motorfästena sitter skulle jag bli glad (körde med ett dåligt övre länge och antar det då ger stryck åt de nedre, jag har sett det där som sitter vid lådan i framkant som är länkat men det sitter väl på sidan av motorn också?!
*edit* Klonkade till lite idag när jag körde med bilen över mindre gupp, lät som det kom från motorrummet långt ner, jag tog ju bort kardan på min bil för att vinkelväxeln eller något är trasigt och lät, kan det vara så att det är något i vinkelväxeln som "ligger" löst och klapprar!? typ om hylsan är dålig kan den generera ljud som hörs in i bilen?