Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Jimmy_olsson
J L skrev:
Jimmy_olsson skrev:Jag gjorde såhär på min volvo 854 t5-r -95 när bilen inte kände av dosan. Efter det att man vridit på av och nyckeln fem ggr så börjar ju dioden att blinka och då trycker man på larmdosan.. Men kanske finns olika larm i dom det har jag ingen aning om.

Mvh Jimmy
För dig också alltså, jag får nog prova en gång till i så fall, det fungerade när jag provade igår, men jag kanske missade något. Är det på själva fjärren som du tryckte? Jag har precis för mig att man ska trycka på själva dosan som sitter fast i bilen. Där finns ju diodrar som blinkar om larmet är på och så, men sen finns det också en knapp, samt små diodrar brevid I, II och III. Jag har för mig att man ska trycka på knappen och så ska det lysa i smådiodrarna och blinka eller lysa i de stora på något speciellt sätt.

Förresten märkte jag i dag när provade runt lite, att dosan faktiskt fungerar!!! Det är centrallåset som är kecko och inte låser eller låser upp, och det är ju inte lika farligt. Huvudsaken är att larmet fungerar. Tack för hjälpen.

När dioderna blinkar så tryckte jag bara på den man låser/låser upp med. Då blinkade det till i dioden lite snabbare en par ggr har jag för mig, sen var det bara att köra på som vanligt igen. Rörde aldrig något annat än startnyckeln och knappen på fjärren.

Mvh Jimmy
Användarvisningsbild
av Sparkz
Du har dosan på A-stolpen? Har en engelsk manual till det larmet:
Bild
Bild
Användarvisningsbild
av Sparkz
Så lite så, så lite så, så lite så!
av J L
Då fungerar äntligen fjärren igen. Dock verkar den inte längre vara kopplad till centrallåset, dvs, det larmar men låser inte när jag klickar med dosan... :-(

Huvudsaken är dock att larmet fungerar, men om någon har någon idé om vad det kan vara för liten grej som gått sönder är jag tacksam. Det känns som om det skulle vara ett relä någonstans bara?! Eller?
Användarvisningsbild
av Sparkz
Men c-låset fungerar när du låser med nyckeln?
av J L
Jajamensan. Låser jag med nykel fungerar det precis som det ska. Det verkar bara som om kopplingen larm-centrallås har gått sönder.
Halvljus

Jag har en V50 -11 som jag var och besikta. Jag fi[…]

Är det en bärarmsbussning som håll[…]

Tmap sensorn är bytt och egr är bort pro[…]

Välkommen ut i trafiken

Om jag komer ihåg rätt så är[…]