Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av JonteK
Tjena.
Jag har ett par småfel på min C70 T5 -98 som jag tänkte höra om.

# Min elantenn går inte hela vägen ner, utan stannar på sista sektionen (så det är cirka 25-30 cm kvar). Är det bara att smörja och köra den upp och ner lite för att få den att gå ner helt?

# Passagerarsätet har börjat kärva när det ska fällas (jag har elstolar) och det händer ingenting när man drar i "spaken" på sidan eller den röda stroppen under stolen. Elfunktionen funkar fint i stolen annars. Hur löser man det enklast?

Sen tänkte jag kolla om någon vet vid vilken service man normalt byter kamrem?
Finns det nånstans på nätet där man kan se vad de olika servicarna innebär?
På Volvos hemsida står det för C70 bara 3000 mil som intervall.

Tack på förhand!
av Hammer
Antennen är nog bara att smörja lite...brukar funka. angående sätet så hade jag samma problem, det var en vajer som gått av. Om det finns tillräckligt mycket kvar av vajern går det att skarva med egen vajer annars får du nog köpa ny vajer på volvo. Plocka ur sätet knäpp upp klädseln och in och kika så kan du nog hitta felet ganska lätt.
av Hammer
elantennens kuggband gick av på min för ett tag sen. då betedde den isg som du beskriver. sluta med att jag fick byta antenn. om man får tag i en så räcker det med att byta själva metalldel och kuggbandet som sitter fast i den. annars får man väl slänga in en hel antenn, med motor och allt

Joo, det är den. Jag har använt den n&au[…]

P0171

Har du provat lyfta batteripolen en stund så[…]

Grå kanske är bättre, bara fä[…]

Är det en volvofälg?