Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Bänkpress
Jaha, då har man registrerat sig här då =)

Jag köpte min Volvo för exakt ett år sedan, riktigt fin är den, jag är 3e ägaren, mycket välskött bil som gått långa fina mil, under det här året har det ALDRIG varit något, startar alltid, går i ur och skur huuur bra som helst, nada zip zero problem alltså.

Men idag... det började nog dock förra veckan då jag och sambon varit och handlat, gick lika bra som vanligt, sen åkte vi till några kompisar och tog en fika, sen när jag gick ut och skulle starta bilen så startade den, men den bladdrade som fan, hände liksom inget när man gasade, gick ojämt, hela bilen skakade typ, testade att starta om några gånger och det blev likadant, hände inget vid gaspådrag, sen dog den efter ett tag.

Sen väntade jag kanske en minut, startade och den hoppade igång direkt, sen dess har den startat och gått lika bra som vanligt sista veckan tills idag, då det hände igen, och nu är bilen helt tvärdöd, när man vrider om nyckeln märker man att han vill hoppa igång, men han hoppar inte igång längre =/

Jag är riktigt kass på bilar, kan vara bra att säga, ska dra den till verkstaden direkt imorgon, (kul att det händer på semestern) hehe för det är lika bra så det blir fixat.

Men jag har sökt lite här på forumet och läst om folk med liknande problem som lagt ner massor av felsökning utan framgång.

Så det jag hoppas på med den här tråden är lite tips etc, så man har lite kött på benen imorgon när man snackar med verkstaden, förhoppningsvis ska dem kunna klara ut det då de kan Volvo :)

Blev en lång historia, men bara tipsa på, tacksam för alla tips.
av *pettson*
bromsoket skrev:jag lånar tråden lite, jag har exakt samma symptom och är inne på bränslepumpsrelät, var sitter det?
Gå in på min hemsida, välj tips och trix i vänstra menyn, välj kontroll och reparation av bränslerelä i vänstra spalten.

Tråkigt att aviseringarna inte är m[…]

"1975-1984 Volvo 242 244 245 DL Center Cap Hu[…]

Halvljus

Jag har en V50 -11 som jag var och besikta. Jag fi[…]

Är det en bärarmsbussning som håll[…]