Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av 2.5t-98
Problemet började med detta (se tråd) http://www.jagrullar.se/forum/viewtopic ... 16&t=30981
Men nu är problemet ännu större,med luftmassemätaren urkopplad går den att köra men är väldigt slö,sedan om jag kopplar in mätaren får den så mycket soppa att den inte klarar av att gå alls.
var på volvo idag och dom sa byt LMM,men när jag gjort det beter bilen sig exakt likadant.
Kan ju bli riktigt dyrt om man blir tillsagd att byta del efter del och det inte hjälper:(

Nu har jag lagt till detta men snälla försök att alltid uppge bilmodell i rubriken./ grammse
Senast redigerad av 1 2.5t-98, redigerad totalt 0 gånger.
av *pettson*
2.5t-98 skrev:Problemet började med detta (se tråd) http://www.jagrullar.se/forum/viewtopic ... 16&t=30981
Men nu är problemet ännu större,med luftmassemätaren urkopplad går den att köra men är väldigt slö,sedan om jag kopplar in mätaren får den så mycket soppa att den inte klarar av att gå alls.
var på volvo idag och dom sa byt LMM,men när jag gjort det beter bilen sig exakt likadant.
Kan ju bli riktigt dyrt om man blir tillsagd att byta del efter del och det inte hjälper:(
ja eller om man bara byter utan att nollställa felkoden.. Motorn vet ju inte att du bytt del sedan den vägrade att använda den gamla..
av 2.5t-98
Ok,förstår vad du menar,men på volvo nollställde dom ju,jag åkte iofs hem därifrån med den gamla LMM frånkopplad,dom hade inte hemma på volvo,kan felkoden komma tillbaka då?
av 2.5t-98
Tomas88 skrev:Ja det är väl klart man får felkod om man inte har någon LMM tillkopplad... Eller?
Ok,det får man nog,men ville i alla fall säga att problemet nu är löst.
Jag kommer ALDRIG att åka in till volvoverkstaden nåt mer,för när dom missar något så graft som att intercoolerslangen har hoppat av,så kan man ju undra.
Skulle byta glödlampa i dimljusen i dag och fick av en ren slump se att den va lös.
mvh.

Frontspoiler 39854555 Tröskel V […]

Kanske dålig kontakt, ska försöka […]

Foringer / Bussinger V90 CC

Om du bör byta mer än endast bakre l&aum[…]

Felkod B5

Jag skulle inte beskriva det som vanligt före[…]