Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av dozeone
Tjena...

är ganska ny på motronic sprutet, och undrar om nån känner till nått fint program som man kan läsa bin-filen/firmwaren med...

har tidigare jobbat med saabs trionic system en del och lyckats mappa om bilen till steg 2 på egen hand...
antar att samma sak kan göras med en 850, jag har de elektronik kunskaper som krävs för att bygga ett lättar e interface och läsa ut programmet ur flash minnet men har inte kommit så långt än, så sitter nån på en bin-fil så dela gärna med er :P har inte heller börjat lödda i boxen än...

Planerar att ta upp den till cirkus 1.2 bar samma som saaben. :-)-)

Tacksam för svar :)
//Davva
av *pettson*
dozeone skrev:Tjena...

är ganska ny på motronic sprutet, och undrar om nån känner till nått fint program som man kan läsa bin-filen/firmwaren med...

har tidigare jobbat med saabs trionic system en del och lyckats mappa om bilen till steg 2 på egen hand...
antar att samma sak kan göras med en 850, jag har de elektronik kunskaper som krävs för att bygga ett lättar e interface och läsa ut programmet ur flash minnet men har inte kommit så långt än, så sitter nån på en bin-fil så dela gärna med er :P har inte heller börjat lödda i boxen än...

Planerar att ta upp den till cirkus 1.2 bar samma som saaben. :-)-)

Tacksam för svar :)
//Davva
Frågan är om det är värt insatsen eftersom KL racing bara tar 1450kr plus frakt för ett färdigt..
Har kört med mitt chip nu i drygt 10.000 mil utan trassel.. och det gör att du laddar mellan 1.2-1,3 bar..
Naturligtvis gör du som du önskar..
av dozeone
vad jag till största del är ute efter är att kunna justera efter hand, om jag t ex upgraderar agget. eller sätter bättre ic på så vill jag ju kunna ta ut mer :P

ingen som vet något program att mappa med, hitta ett som heter motroniceditorv2 men det var ganska basic + gjort för bmw...

Frontspoiler 39854555 Tröskel V […]

Kanske dålig kontakt, ska försöka […]

Foringer / Bussinger V90 CC

Om du bör byta mer än endast bakre l&aum[…]

Felkod B5

Jag skulle inte beskriva det som vanligt före[…]