Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hallå där, har ett litet problem, det är så att när jag ger rejält gaspådrag (burnout) med min volvo 850GLT 92- så typ smäller det till i framvagnen :???: det händer samma sak om ja lägger i backen efter att jag har gjort en burnout, ungefär som att den går tillbaka i läge :( har funderat på om det är framvagnen som är lös, fast det låter lite orimligt så tänkte fråga här, någon som har några förslag på vad det kan vara ?:-/
tacksamn för svar
av *pettson*
v0lvopob skrev:Hallå där, har ett litet problem, det är så att när jag ger rejält gaspådrag (burnout) med min volvo 850GLT 92- så typ smäller det till i framvagnen :???: det händer samma sak om ja lägger i backen efter att jag har gjort en burnout, ungefär som att den går tillbaka i läge :( har funderat på om det är framvagnen som är lös, fast det låter lite orimligt så tänkte fråga här, någon som har några förslag på vad det kan vara ?:-/
tacksamn för svar
Jag kan tänka mej att din differential i växellådan mår finfint.. Först är den konstruerad med plastschims. Då gillar den inte att man är elak mot den vad gäller att vårdslöst spinna med ett hjul i taget (nåt som även knäcker turbolådorna). Och nu har du sysslat med det ett tag och undrar vad som låter?.
Om det klonkar även när backen slängs i så är den troligen på väg att bli knäckt i diffen..
Naturligtvis har du bara lite andra småsaker att kontrollera dessutom såsom kränghämmare, fjäderbensinfästningar, knutar osv..
Sweeman, ZuBBe och du kan starta en egen avdelning om misslyckade burnouts och vad dom kostar. :wink:

Riktiga burnouts gör man med bakhjulsdrivna jänkarbilar som håller. 8)
av *pettson*
camaro69 skrev:Sweeman, ZuBBe och du kan starta en egen avdelning om misslyckade burnouts och vad dom kostar. :wink:

Riktiga burnouts gör man med bakhjulsdrivna jänkarbilar som håller. 8)
inte ens dom håller om man envisas med att göra det med ett hjul i taget.. :idea:

Tmap sensor på insuget? Alternativt egr som […]

Bump! Har även liknande problem! Finns det n&[…]

Funderar på att leta lite på skroten[…]

Det börjar bli hög tid att bagageutr[…]