Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av blomman
Har bla koden till klimatkontrollsystemet 4-1-8 och rec samt ac lamoprna blinkar när bilen startas.Koden säger:
ingen styrsignal till fläktens kraftsteg. Fläkten funkar alltså inte, är det nåt relä som pajjat eller finns det andra möjliga saker,och vart sitter då reläet??
Alla säkringar är hela så det är uteslutet
Användarvisningsbild
av Claes74
blomman skrev:Har bla koden till klimatkontrollsystemet 4-1-8 och rec samt ac lamoprna blinkar när bilen startas.Koden säger:
ingen styrsignal till fläktens kraftsteg. Fläkten funkar alltså inte, är det nåt relä som pajjat eller finns det andra möjliga saker,och vart sitter då reläet??
Alla säkringar är hela så det är uteslutet
bara som en spekulation så låter ju felbeskrivningen som att styrsignalen (alltså den som kommer från fläktknappen) saknas.
fråga någon mekaniker på din lokala återförsäljare.
av blomman
Kan den bara pajja?
Om jag startar bilen med fläkten på 0 så blinkar det inget,man om jag drar knappen mot höger så blinkar det
Användarvisningsbild
av Claes74
blomman skrev:Kan den bara pajja?
Om jag startar bilen med fläkten på 0 så blinkar det inget,man om jag drar knappen mot höger så blinkar det

det är ju en rörlig del och i sådana så förekommer slitage så visst är det möjligt.
som sagt kontakta en verkstad och fråga dem, kanske något enklare fel.
kostar ju inget att fråga, än.
av blomman
Fick igång den,drog ur div kontakter och mätte lite.Hittade väl igentligen inget men den funkade när jag var klar och slog på tändningen
Motorhaveri s60 2.4T

Är det kugghjulet på kamaxeln som sakna[…]

Vi har Opus här i byn som gärna vill ha […]

Tjenare! Fråga inte hur, men har råkat[…]

Den stora annons-tråden

Undrar hur många mil man kan pressa ur en M[…]