Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Killershrimp
Hej!

Köpte en 850 -93:a för en billig penning för inte så länge sedan. Nu funderar jag på att köpa till en färddator till bilen, mest för att det vore kul att se vad bilen drar mer exakt.

Min fråga är, kan man sätta in en färddator i min bil? Finns allt som behövs redan i bilen? (Förutom displayen då).
Har läst lite gammla trådar om detta men jag får inte riktigt grepp om hur det fungerar. Läste något om att det finns 2 typer av instrument (VDO?).

EDIT: Skulle denna kunna passa?
http://rapidshare.com/files/122124573/6 ... 1.jpg.html

Tack på förhand.

//Räkan
av DDD
Hej och välkommen till forumet!

Det är en ganska omfattande operetion. Du måste modifiera allt från mätarhus till tankarmatur m.m och tillhörande komponenter. Inte så kul men jag skulle rekomendera dig att köpa en bil med färdator istället. Rätta mig om jag har fel du kanske är händig och kan göra allt?

MVH
av Killershrimp
DDD skrev:Hej och välkommen till forumet!

Det är en ganska omfattande operetion. Du måste modifiera allt från mätarhus till tankarmatur m.m och tillhörande komponenter. Inte så kul men jag skulle rekomendera dig att köpa en bil med färdator istället. Rätta mig om jag har fel du kanske är händig och kan göra allt?

MVH
Tack... Trodde att man kunde byta ut "klockhuset" och så var saken biff. Men jag kanske inte har de andra komponenterna installerade? Har inte pengar eller kunskap att byta något mer än klockhuset :)

//Räkan
av DDD
Killershrimp skrev:
DDD skrev:Hej och välkommen till forumet!

MVH
Tack... Trodde att man kunde byta ut "klockhuset" och så var saken biff. Men jag kanske inte har de andra komponenterna installerade? Har inte pengar eller kunskap att byta något mer än klockhuset :)

//Räkan
Lite osäker på det. Enligt de spängskisser jag sett så är de komponenterna inte fördragna. Däremot har jag hör att det kan förekomma att de ändå kan vara fördragna.

Tjenare! Fråga inte hur, men har råkat[…]

Den stora annons-tråden

Undrar hur många mil man kan pressa ur en M[…]

Motoroljenivå

Jag har en V 50 automat 2011 men en D 4 motor. Den[…]

Bokat för besiktning, kunde inte tacka nej […]