- ons 11 jun 2008, 10:53
#198056
Haha! Visst e det underbart med bilar, eller? :???:
Okej, här e mitt problem... Min 850 -92 GLT var utlånad till kompisen, då bilen STENDOG!
Fick glatt bärga den till verkstad då jag märkte att bränslepumpen inte startade, och som lycklig amatör anser jag att det finns utbildade folk som jobbar med att byta sånt :D
Som sagt, tydligen hade hela bränslepumpen typ ärjat (!?) sönder, så dom bytte hela enheten med kablage o allt.
När bilen ändå var inne så bytte dom även kamrem, gjorde helservice o allt sånt..
Så nu går bilen igen MEN den går ojämnt! :shock:
Den går upp o ner i varv (runt 500 rpm) oavsett i vilken hastighet man ligger... Så den pendlar även om man ligger o kör en timme på motorväg eller 10 minuter i rusningstrafik.. :|
Så snabb o lätt fråga; VARFÖR?!
Får la lämna in den igen, men känns som att jag gärna vill ha ett hum om vad felet är, då det andra inte var "helt gratis" o byta... Blir galen, funderar på att byta över till cykel.. :!:
Så, någon som har en bra idé?
Okej, här e mitt problem... Min 850 -92 GLT var utlånad till kompisen, då bilen STENDOG!
Fick glatt bärga den till verkstad då jag märkte att bränslepumpen inte startade, och som lycklig amatör anser jag att det finns utbildade folk som jobbar med att byta sånt :D
Som sagt, tydligen hade hela bränslepumpen typ ärjat (!?) sönder, så dom bytte hela enheten med kablage o allt.
När bilen ändå var inne så bytte dom även kamrem, gjorde helservice o allt sånt..
Så nu går bilen igen MEN den går ojämnt! :shock:
Den går upp o ner i varv (runt 500 rpm) oavsett i vilken hastighet man ligger... Så den pendlar även om man ligger o kör en timme på motorväg eller 10 minuter i rusningstrafik.. :|
Så snabb o lätt fråga; VARFÖR?!
Får la lämna in den igen, men känns som att jag gärna vill ha ett hum om vad felet är, då det andra inte var "helt gratis" o byta... Blir galen, funderar på att byta över till cykel.. :!:
Så, någon som har en bra idé?