Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Pilleman
Hej, jag har ett problem med Ac'n på min 855 -97.
Jag har ingen kyla alls i bilen.
Har kollat relät bakom handskfacket och det drar som det skall, släpper dessutom som det skall när jag slår av Ac'n.
Däremot så snurrar inte centrum på kylkompressorn när Ac'n är påslagen, det skall den väl göra?
Vad kan det vara för problem?

Skulle bli mycket tacksam för svar eller länk till någon form av felsökning.

//Pilleman
Användarvisningsbild
av Pilleman
Ok, jag hittade en fantasktisk, funktion på forumet...... avancerad sökning......, hittade lite länkar där.
Skall börja med att bygla trycksensorn, så får jag se vart det hela bär iväg.....
Användarvisningsbild
av Pilleman
Eftersom detta verkar vara en retorisk fråga, så får jag fortsätta att informera om läget;

När jag byglade tryckvakten smatt kylkompressorn igång direkt, så nu skall jag fylla på kylmedium och läcksöka för att se om och hur mycket systemet läcker.

Får väl återkomma med mer information när detta är utfört.

//Pilleman
Användarvisningsbild
av Pilleman
Kylkompressorn går när jag byglar tryckvakten vid torpedväggen, så jag har ström fram till kompressorn och magnetventilen bör det ju då heller inte vara något fel på.

Det enda som kvarstår är en påfyllning och läcksökning och en önskan om att det inte skall läcka på alldeles för många ställen.

Kostnad för läcksökning: 500:-
Tycker jag låter som ett mycket bra pris......!!
Motorhaveri s60 2.4T

Är det kugghjulet på kamaxeln som sakna[…]

Vi har Opus här i byn som gärna vill ha […]

Tjenare! Fråga inte hur, men har råkat[…]

Den stora annons-tråden

Undrar hur många mil man kan pressa ur en M[…]