Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej,

Jag ska byta skivor bak på min sossecontainer och i ex. Heynes rep.bok så står det att bultarna som håller fast oket (2 st) ska bytas innan återmontering. Är det ngn som vet varför man ska montera nya? Gör det något om man återmonterar de gamla om de "ser" bra ut? Känns "jobbigt" att ta sig in till stan och betala pengar för bultar när man har de gamla som ser bra ut.
av *pettson*
EdOr skrev:Hej,

Jag ska byta skivor bak på min sossecontainer och i ex. Heynes rep.bok så står det att bultarna som håller fast oket (2 st) ska bytas innan återmontering. Är det ngn som vet varför man ska montera nya? Gör det något om man återmonterar de gamla om de "ser" bra ut? Känns "jobbigt" att ta sig in till stan och betala pengar för bultar när man har de gamla som ser bra ut.
Behåll dina gamla bultar. Anledningen till att dom ska bytas är att dom är förimpregnerade med låsvätska. I orignalanvisningen får ALDRIG NÅGONSIN volvomekanikern lägga låsvätska på en bult. Skulle bulten lossna är det hans fel. Alltså använder dom bara nya bultar med förimpregnering på.
När du har dina gamla bultar så rengör gängorna väl och droppa på en droppe gänglåsning BLÅ på dom och sen dra åt.
Underkänd på avgasrening

Bra tips!

Cupefläkten.

Det är så att jag har en v60 D3 2012. […]

Jag skulle gissa att mångledaren med en dsub[…]

Ojämn gång.

Min XC70 1 -99/00 rullar ojämnt på tom[…]