Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Samtidigt som den tändes tappade bilen kraft för några sekunder och fortsatte att göra det när jag gav mer än 60% gas. När jag vid hemkomst stängde av motorn ville den inte starta igen. Inte ordentligt i alla fall. Hackade och dog. Fick parkera på startmotorn. Dagen efter startade den. Slog av och försökte starta på nytt. Gick inte. Hackade, tvekade, hostade. Vad kan det vara? Katalysatorn? Skulle bilen gå så markant sämre helt plötsligt pga den - blir inte den succesivt sämre? Vad annars? Bilen är en -98 V70 AWD med högtrycksturbo.

:shock:
Phantom skrev:Det du bör göra är att få hjälp att läsa ut felkoder om du inte har en egen felkodsläsare. Efter det så är det lättare att lösa ditt problem.
Var i sthlm bor du?
Sollentuna mot Danderyd/E18. Något förslag?! :idea:
Jag bor i trakterna och skulle ev kunna hjälpa dig att läsa ut koder om du inte vill åka till en firma som kan ta några hundralappar.
Innan jag själv hade felkodsläsare + dator med sladd och program så åkte jag till Bilia Täby, och de läste ut koderna på ett par minuter utan att det kostade något.

Får undersöka om jag hittar någon[…]

Vad läser du felkod med?

Igår fick det bli byte av spolarna på […]

Cupefläkten.

Tänkte om det kunde ha något med det […]