Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av ZAV
Tror inte att det sitter nått larm i bilen för när jag låser med nyckeln så blinkar det inte om dioden i mitten av panelen. Jag har ECC & det sitter ju en solsensor & en larmdiod men jag vet inte äns om det sitter original Volvo larm i bilen. Finns ingen sirén i motorutrymmet men kontakten är instucken i nått, kanske en brygga som sedan sitter fast i torpedväggen.
Ska kolla om det sitter relä 210-211 imorgonbitti.
Men om det inte finns larm i bilen, vad behöver jag köpa exakt om jag vill ha så jag larmar bilen med nyckeln? Gäller en 855 -95:a

PS.Sorry om jag skrev i fel forum...Lite trött nu vid kl 02.DS
av Uninium
Baslarm(rött relä som man sätter på 210-211) kostar mellan 200-300kr av privatpersoner och skrotar,sen har du vgII larmet med relä som du också sätter på 210-211 och brukar säljas med relä,glaskross,huvlås,tuta,fjärrkontroll den brukar ligga på 1000kr och uppåt.

http://www.tradera.com/VG_II_larm_till_ ... n-44339353
av ZAV
unlock26 skrev:Baslarm(rött relä som man sätter på 210-211) kostar mellan 200-300kr av privatpersoner och skrotar,sen har du vgII larmet med relä som du också sätter på 210-211 och brukar säljas med relä,glaskross,huvlås,tuta,fjärrkontroll den brukar ligga på 1000kr och uppåt.

http://www.tradera.com/VG_II_larm_till_ ... n-44339353
Jag har nog bara råd med baslarmet just nu men då måste jag alltså köpa detta:
Baslarm relä Rött
Larm tuta

Det sitter dubbla huvlås men hur vet jag om jag måste ha ett speciellt?
Diod i mitten av panelen sitter ju på nu.
av Uninium
Jag har också bara baslarmet,det är mest i skräck syfte för att visa att det sitter nått larm i bilen, du kan både köpa tuta och reläet av denna kille: http://forum.nordic85x70club.nu/profile ... ofile&u=46
bli medlem på nordic så kan du skicka pm till han.

Tutan till larmet sitter på torpedväggen,sitter det ingen där nu så sitter detr en kabel till den där som det bara är att plugga i,du kan även ta en av tutorna från grillen och sätta där så spar du en liten slant.

Det är ett speciellt huvlås till larmet som det också är fördraget kabel till,du ser kabeln om du står framför bilen och kikar på det högra huvlåset så ska det ligga en kabel i närheten av den.Jag själv kör inte med med det huvlåset...

Sen nackdelen med baslarm är att dom bryter upp låset så kommer inte larmet gå,men om du kör med vgII så kommer larmet gå om dom bryter upp låset/smäller ruta.

Det finns även ett billigare originallarm som heter vgI samma som vgII men äldre utförande bara.Brukar finnas på tradera också ibland och det brukar ligga på typ 600-700kr med dosa och så...
av ZAV
unlock26 skrev:Jag har också bara baslarmet,det är mest i skräck syfte för att visa att det sitter nått larm i bilen, du kan både köpa tuta och reläet av denna kille: http://forum.nordic85x70club.nu/profile ... ofile&u=46
bli medlem på nordic så kan du skicka pm till han.

Tutan till larmet sitter på torpedväggen,sitter det ingen där nu så sitter detr en kabel till den där som det bara är att plugga i,du kan även ta en av tutorna från grillen och sätta där så spar du en liten slant.

Det är ett speciellt huvlås till larmet som det också är fördraget kabel till,du ser kabeln om du står framför bilen och kikar på det högra huvlåset så ska det ligga en kabel i närheten av den.Jag själv kör inte med med det huvlåset...

Sen nackdelen med baslarm är att dom bryter upp låset så kommer inte larmet gå,men om du kör med vgII så kommer larmet gå om dom bryter upp låset/smäller ruta.

Det finns även ett billigare originallarm som heter vgI samma som vgII men äldre utförande bara.Brukar finnas på tradera också ibland och det brukar ligga på typ 600-700kr med dosa och så...
Tack Unlock26, ja det blir kanske ett VGII men i alla fall baslarmet.
Om jag kopplar in larm i min 855 -97 kommer fjärrkontrollen då även att funka till centrallåset? Har bara nyckel idag och allltså ingen fjärr.
Tackar för svaret
Bränslesystem v70 awd -97

Hej. Har bytt bränslerören på tank[…]

Jaha, bilen fryser tydligen trots att det är […]

Glädje och kul att så många v&ari[…]

Får undersöka om jag hittar någon[…]