Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Nordman
Hej har en S70 TDI -99 med startproblem:
Den startar bara om man låser upp dörren med fjärren sätter in nyckeln i tändningslåset och efter ca 3 sekunder vrider om.. detta sker inte alltid men i 60% av fallen. När den strejkar (man har tex väntat för länge från upplåsningen till startförsöket ) så fixar man det genom att låsa med fjärren och gör om proceduren..
Jag har köpt en ny nyckel och programmerat den hos den lokala Volvohandlaren man hittade inga felkoder från imobilizern.. någon som har tips hur man löser detta, alternativt sätter stöldskyddet ur funktion?
Har varit inne på verkstad ett antal ggr men....
av Nordman
Felet var nyckelavläsaren (delen kostade 370 kr på volvo) den låste inte upp startspärren Roger Niemi Bil AB i Luleå löste problemet
och den behövde inte programeras..
Volvo hävdade att den var felfri det kostade mig mer 5 000 kr i onödan...
av *pettson*
Nordman skrev:Felet var nyckelavläsaren (delen kostade 370 kr på volvo) den låste inte upp startspärren Roger Niemi Bil AB i Luleå löste problemet
och den behövde inte programeras..
Volvo hävdade att den var felfri det kostade mig mer 5 000 kr i onödan...
chansen är ju liten att du får tillbaka några pengar men.. Visst är det ändå roligt att slänga den på disken och fråga varför dom ansåg den var hel? Förklara hur mycket det kostat utan att dom hittade felet. Att sen felet var just det som dom ansett var helt. Ibland har dom samvete. Ibland inte.

Tack alla för svaren!!

Xc60 MY26 Kylt handsfack

Har för mig att volvo tog bort det kylda hand[…]

Om du behöver uppdatera mjukvara vet jag inte[…]

Hej! Hur har det gått för dig? Lös[…]