Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Jag har köpt en mycket fin begangnad 850. Den har gått 17500 mil och alla service har gjorts. Den går mycket fint, men vid lugn körning blir det ryckningar vid 1500 varv i alle växlar; specielt om jag låter den sega lite. Ett annat bekymmer som kanske har samma orsak(?) är att radioen knattrar litegran, mer om det är dårlig modtagning.
Jag har just samma problem med min v70, 2,5 10 vent. från 98 och du är inte ensam :| http://www.jagrullar.se/forum/viewtopic.php?f=16&t=9650

Jag har fåt läst en felkode som säger at en av dom fyra impulsgivara är deffekt og detta kan väre orsakan til bilen körer mycke ojämn vid varv under 2000. Jag måsta säga at problemet opstår periodisk, och jag derfor inte är så säkker på at det lösas sig vid en ny impulsgivar ??:-/ men men men, garanti från forhandleren betalar så min v70 får ny impulsgivar på måndag :D .....hoppas det vil få bilen til at körer perfekt på ny.
Kim, Danmark

Glömta at säga :roll: (tilføjet tirsdag morgen)....... min radio fungera perfekt, så på den sät är min situation inte just precis som din :D
Senast redigerad av 1 kimmer, redigerad totalt 0 gånger.
av *pettson*
eigil45 skrev:Jag har köpt en mycket fin begangnad 850. Den har gått 17500 mil och alla service har gjorts. Den går mycket fint, men vid lugn körning blir det ryckningar vid 1500 varv i alle växlar; specielt om jag låter den sega lite. Ett annat bekymmer som kanske har samma orsak(?) är att radioen knattrar litegran, mer om det är dårlig modtagning.
Det låter som om du har ordentliga tändstörningar?.. Det ska vara helt omöjligt att du får radioknatter i din bil. Men det lär förklara problemet. Du har troligen fel typ av tändstift som inte är radioavstörda. Bara några cm från fördelarlocket har du dels en kamaxelgivarkabel och en vevaxelgivarkabel som går förbi. Det är inte helt otroligt att du får störningar som helt enkelt stör ut bilens signalsystem.. Det finns även angivet att det är känsligt på det sättet i volvos handböcker.. Kika vad du har för stift i om det är R stift.. (r=radioavstörda)
Bränslytryckgivare

Givaren ser ut så här - https://www.aut[…]

Det står ju heller ingenstans att bilen har […]

I dokument som batteribolaget skickat in till a[…]

Ajdå, såpass. Jag får lämna[…]