Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av foose
MikaelD skrev:Jag har 225/45 r17 bak på min V70 -99 och 215/45 r17 fram utan problem, däcken tar inte i mer än vid skarpa svängar (som när man kör upp på garageuppfart etc). Jag har aldrig varit med om att de tagit i vid färd. Det enda som jag har sett i hjulhusen är att däcken sliter lite på innerskärmen men det är inte mer än att det inte har någon betydelse, jag har inte sett att däcken ser slitna ut på kanterna.

Hoppas detta hjälper dig något vid ditt val.

/Mikael

du har inte möjlighet att lägga upp en bild på din bil ifrån sidan så jag kan se hur det ser ut med olika dimensioner fram och bak? Jag är lite inne på att ändå köra storlek runt om men kan vara bra att se hur det ser ut innan man handlar däcken. Får väl ge fan i att vrida fullt helt enkelt =)
av foose
Örnen skrev:Ska du har 17" fälgar med lågprofildäck så köp njurbälte håller du organen på plats. Det kommer bli rätt stötigt, bullrigt och spårkänsligt :D

drog på däcken idag, 225/45/17 runt om och visst spårar det lite, den blev grymt mkt tystare än vinterdäcken(dubb) men de är ju inte konstigt. Men sen ska de ju vara lite sport att köra med =)
Användarvisningsbild
av siviak
I instruktionsboken rekommenderar de bl a 215-45-17... Så det måste ju gå!
av DrEvilBoy
Någon som har testat 50 i profil? Har fått ett väldigt bra pris på 205-50-17 men har inte sett någon som har över 45 när det gäller 17 tummare.
Användarvisningsbild
av camaro69
205/45 17 var väl original på R:ens Titanfälg. Passar perfekt.

Lasta bilen full med 5 pers och packning i bak, så svarvas det lite gummi på sina ställen om man åker med 225:or. :wink:
Bränslytryckgivare

Givaren ser ut så här - https://www.aut[…]

Det står ju heller ingenstans att bilen har […]

I dokument som batteribolaget skickat in till a[…]

Ajdå, såpass. Jag får lämna[…]