Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Fredared
När jag i min 855 GLT -94 satt i stiftet (kabeln) i T.ex A2 och slår på tändningen så lyser lampan redan trycker jag på testknappen så lyser den starkare. det är inte så på alla A3+A7 fungerar och jag får fram felkoder och kan nollställa men resten i A modulen kan jag inte få fram felkoder. Någon som har någon erfarenhet av detta fenomen.
Kanske någon även vet vad det ska vara för resistans i tändkablarna till samma bil.
av *pettson*
Fredared skrev:När jag i min 855 GLT -94 satt i stiftet (kabeln) i T.ex A2 och slår på tändningen så lyser lampan redan trycker jag på testknappen så lyser den starkare. det är inte så på alla A3+A7 fungerar och jag får fram felkoder och kan nollställa men resten i A modulen kan jag inte få fram felkoder. Någon som har någon erfarenhet av detta fenomen.
Kanske någon även vet vad det ska vara för resistans i tändkablarna till samma bil.
Till att börja med är inte alla stift bemannade.. Det finns tomma hål med. Checka vilka som är bemannade och vilka som är tomma.

Parkslide är undantaget kravet på utrot[…]

Volvo 945 STARTAR EJ

På dom sista modellerna är där et[…]

powershift lager ingående drivaxel

hör malande ljud och tror ej är hjullage[…]

Cigg-uttag maxström?

Förhoppningsvis går säkringen inna[…]