Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av X66
Hej!

Är det tekniskt möjligt att "motorlampan"(den orange som visar felaktiga avgasvärden) kan börja lysa om bilen är slangad på bensin?. ??:-/
Användarvisningsbild
av xc70awd
nej. för modligen lamdan som spökar.testa att koppla los plus polen i ca 5-10 min o sätt tillbaka den :lol: då bör motor lampan slokna :wink:
Användarvisningsbild
av X66
Ok, jag trodde att det ev kunde bero på det.! Jag slangade nämligen från min V70 för att jag hade soppatorsk i bågen. Jag har långt till närmsta bensinstation :P Jag skall prova att koppla loss +polen.
Användarvisningsbild
av Sparkz
Har du startat bilen utan tanklock kan det vara en felkod som har med avdunstningsystemet från tanken att göra. Bränsleångorna går till ett kolfilter som ventileras till insuget när du kör. 99- har lite diagnosfunktioner som kollar att systemet är tätt.
Användarvisningsbild
av Örnen
Sparkz skrev:Har du startat bilen utan tanklock kan det vara en felkod som har med avdunstningsystemet från tanken att göra. Bränsleångorna går till ett kolfilter som ventileras till insuget när du kör. 99- har lite diagnosfunktioner som kollar att systemet är tätt.
Vad bra så om man kör bilen till verkstad så kan de "läsa ut" koden vid vilken mack man tappat tanklocket.
Helt perfekt vilka finesser de hittar på :D :) :lol: 8)
Användarvisningsbild
av Sparkz
Tja... på senaste generationen får man upp en tidslinje med datum och tid när felkoderna sattes, så det kan väl gå att lista ut det den vägen.

Jag förstår din känsla, jag kä[…]

Generator laddar ej batteriet

Gött, började hastighetsmätaren fun[…]

Hej! Tänkte ge mig på att byta kamrem o[…]

Verkar rent generellt vara dålig/obefintlig […]