- mån 14 apr 2008, 21:50
Nog tycker jag du borde få ut omkring 30" för den. När du sänker priset så kan man börja undra om bilen har en jättebuckla på andra sidan... Röda prissänkningmarkeringen ger inte bra vibbar. Sålde brorsans skånekörda 855 2,5 SE av samma årsmodell ungefär samma miltal för strax under 40" i somras (2007). Just vid midsommar då ingen egentligen nappar. Visst kom några däckssparkare o förståsigpåare. En kille skambjöd 22" och undrade om jag kunde sälja. "Jo ska du ha framdelen eller bakdelen så tar jag fram rondellen".
Det ringde en seriös kille som kom upp med långfärdsbuss 30 mil från Umeå och köpte bilen. När jag sa det till de andra så blev det plötsligt intressant. Jag körde bilen för att möta umespekulanten och då ringde de som kollat på bilen dagarna innan o ville vara på kö om han skulle dra sig ur. En var riktigt het och ringde 4-5 ggr. Då var det klart inte prutläge för köparen från Umeå när han provkörde och min telefon gick varm...
Det brukar för övrigt vara en bilhandlarknep att "spekulanter" ringer under tiden nån tittar på bilen. Funkar väldigt ofta då man står i valet och kvalet. Du har väl nån kompis som vet ditt nummer!
En vad jag kan bedöma fin GLT kombi med bensinvärmare!!? Men ibland får man vänta och ge sig till tåls.
Jag har sålt rätt många bilar under åren. Ibland är telefonen stendöd så plötsligt ringer nån, provkör inte ens. Pengarna i handen bilen såld! Inte en fråga. För länge sedan då jag och brorsan hade två i stort sett identiska bilar satte jag in en pappersannons under några dagar i lokaltidningen för att sälja min bil. Bara en ringde efter ca 10 dagar. Han kom o tittade men ville fundera. Gav mig pengar för att han ville jag skulle komptesta bilen innan han skulle bestämma sig. Ville därför jag skulle "hålla bilen". Vad kunde jag säga om det: "Javisst, självklart". Nån dag senare ringde en annan som jag förklarade för hur läget var. "Spelar ingen roll jag är där på 2 timmar". Han ville också ha bilen och blev väldigt lessen då den förste ringde och sa han hade bestämt sig. Slutade med att brorsan sålde sin bil till nr 2 och jag min till nr1. Inte för att vi ville vara snälla utan för att brorsan tjänade 14.000kr och jag bara 8.000kr då för 20år sedan. Vi hade ägt och använt bilarna ca 3 månader.
Du skriver att du haft annonsen två veckor? Den är ju insatt 6 april och nu är den 14 april! Hur länge tror du bilhandlarna har sina begbilar? Ofta 1-3 månader fast det säger de inte till köparna. För vem vill köpa en hyllvärmare? :D
Raka rör tuta och kör