Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Sumpster
Min ECC på min volvo 855 glt -97 verkar ha ballat ur , när jag startar bilen så kan jag slå på ECC så man hör hur kompressorn går igång men bara för att gå ngr sek !? Sen efter det så går det ej att slå på den igen föränn man stängt motorn och låtit den stå ett tag ?? Minns i somras då det började bli problem med ECC då när det var varmt ute så den fick jobba hårdare så slog den ifrån ibland , då fick man vänta typ 15 min för att sedan slå på den igen och då funkade det ? Antar det börjar bli slut på den :???: Så nu undrar jag om det är ngt enkelt man kan kolla själv innnan jag gör ngt annat...vet ej om jag vill lägga ut de 10.000:- det kostar för att få en nu AC....

Mvh A
av *pettson*
Sumpster skrev:Min ECC på min volvo 855 glt -97 verkar ha ballat ur , när jag startar bilen så kan jag slå på ECC så man hör hur kompressorn går igång men bara för att gå ngr sek !? Sen efter det så går det ej att slå på den igen föränn man stängt motorn och låtit den stå ett tag ?? Minns i somras då det började bli problem med ECC då när det var varmt ute så den fick jobba hårdare så slog den ifrån ibland , då fick man vänta typ 15 min för att sedan slå på den igen och då funkade det ? Antar det börjar bli slut på den :???: Så nu undrar jag om det är ngt enkelt man kan kolla själv innnan jag gör ngt annat...vet ej om jag vill lägga ut de 10.000:- det kostar för att få en nu AC....

Mvh A
Troligen börjar du bli utan gas.. Det är en sjukdom att förångaren läcker på 850. Det måste inte kosta 10k att fixa till det. En annan vanlig sjuka är sliten ac koppling så att när den bli varm så orkar den inte dra. Då är det omschimsning som gäller. Men ta bilen till närmaste AC firma för att mäta upp trycket om du har tillräcklig med gas i till att börja med..

Elbilsmärket Nio har automatiserat batteribyt[…]

Säkra bakluckan vid frakt?

Aha, tänkte mer att det kanske fanns nå[…]

Volvo s70 läckande bränsleslang

Har testat det men min läcker ändå[…]

Huvvajer

Toppen tack det ska kollas upp.