Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av samtron96p
Tja!
Har lite problem med klockan i min bil (en volvo s70- 99 som sagt).
Den har fungerat felfritt hela tiden men sen igår morse när jag kom ut och startade bilen var klockan nollställd..
00.00 ?? :shock:
När jag sedan körde så började den gå. Jag ställde då in den aktuella tiden och tänkte inte mer på det. Nu när jag startade bilen imorse var klockan nollställd igen, och när jag kör börjar tiden att gå, men så fort jag stänger av och startar igen börjar den om på 00.00..
Ingenting annat nollställs (så som tripplemätare, genomsnittsförbrukningen på bensin osv), BARA klockan.
Vad kan detta bero på? Någon som har haft samma problem?

Ytterst tacksam för svar och hjääälp!
av Benganboll
Jag har samma problem med min C70 -00, min teori är att battariet är lite kass och spänningen sjunker för mycket under start eller att det är lite dålig kontakt vid polerna.
Har även märkt att innerbelysningen svajjar väldigt om man spelar hög musik utan motorn igång.
av Psyko
Benganboll skrev:Jag har samma problem med min C70 -00, min teori är att battariet är lite kass och spänningen sjunker för mycket under start eller att det är lite dålig kontakt vid polerna.
Har även märkt att innerbelysningen svajjar väldigt om man spelar hög musik utan motorn igång.
Helt rätt, det beror på batteriet.

När strömmen kommer under en viss gräns får inte
"klockan" tillräckligt mycket ström och blir nollställd.

Elbilsmärket Nio har automatiserat batteribyt[…]

Säkra bakluckan vid frakt?

Aha, tänkte mer att det kanske fanns nå[…]

Volvo s70 läckande bränsleslang

Har testat det men min läcker ändå[…]

Huvvajer

Toppen tack det ska kollas upp.