- mån 11 feb 2008, 17:33
#172509
OM mätaren dippar till noll eller faller hastigt när du rör på givarkabeln så är det fel på givaren (kabeln är ingjuten).
Du märker ju om kylfläkten plötsligt startar fast bilen är ljummen bara.
Ioförsej tycker jag inte det är mycket att felsöka eftersom vi pratar om material för under 500kronor som är slitagematerial. Givarna sitter inte bra till utan ärgar och vibrerar i kablaget.
Termostaten ska bytas ihop med kylvätskan varannat år om allt är som det är tänkt.
Därför brukar man inte bry sej nåt speciellt om att felsöka.
Som jag sa tidigare så lossar man locket till termostaten för att komma åt givaren smidigare..
Det är ett litet servicepack så att säga termostat+givare eftersom man ändå gör jobbet på samma område.
moff skrev:För det första ska den nå normaltemp inom 10 min... Sen är det så att mätaren ska vara stabil där kl 3. Förutsatt att du inte har 35 minusgrader..*pettson* skrev: Om du alltid ser tempmätaren men den går upp sakta så är det termostaten.Hur sakta skall den gå upp och var skall visaren vara för att den skall betraktas som trasig?
OM mätaren dippar till noll eller faller hastigt när du rör på givarkabeln så är det fel på givaren (kabeln är ingjuten).
Du märker ju om kylfläkten plötsligt startar fast bilen är ljummen bara.
Ioförsej tycker jag inte det är mycket att felsöka eftersom vi pratar om material för under 500kronor som är slitagematerial. Givarna sitter inte bra till utan ärgar och vibrerar i kablaget.
Termostaten ska bytas ihop med kylvätskan varannat år om allt är som det är tänkt.
Därför brukar man inte bry sej nåt speciellt om att felsöka.
Som jag sa tidigare så lossar man locket till termostaten för att komma åt givaren smidigare..
Det är ett litet servicepack så att säga termostat+givare eftersom man ändå gör jobbet på samma område.