Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Mackansglt
Har ett litet delikat problem.

Har en arbetskollega som verkligen är jättestor. Ca. 205 cm lång och väger ca 170 kg, enl. hans egen utsago. Vi jobbar kväll varanan vecka och han frågade om han fick åka med mig till pendeltågs stationen i och med att bussarna går så sällan på kvällarna. Är en sträcka på en ca 6-7 km, tror jag.
Vänlig som man är så svarade jag, ja visst inga problem, sedan började dock funderingarna.
Är det någon som vet om passagerarstolen pallar med detta? Vore ju olyckligt om den skulle pajja. Vad tycker fjädring och dämpare om detta? Är kanske lite paranoid men hade en gång för länge sedan en Toyota, en två dörrars med fällbart ryggstöd på framstolarna. Skjutsade då en kompis som var betydligt mindre och då vek sig spärren för ryggstödet pga. tyngden.

Så vad tror ni kan hända?
Om nu något mot för modan skulle pajja skall man då försöka få honom att betala för skadorna. Gäller bara att hitta ett bra sätt att tala om det på och att han inte tar illa upp.

Gäler min 855:a.
Användarvisningsbild
av Fluffen
Nej du behöver inte oroa dig, är själv ca 2 meter och är rätt så kraftig och det har aldrig varit något problem.
Användarvisningsbild
av Nexus
Fluffen skrev:Nej du behöver inte oroa dig,
är själv ca 2 meter och är rätt så kraftig och det har aldrig varit något problem.
En äkta Bonnpöjk med andra ord :wink:
Opps :oops: :mrgreen:
Användarvisningsbild
av Nexus
Stolen håller :-)-)
Tänk på att Toyota är för små japanare går ej jämföra med :wink:

Vart är *pettson* när man beöver honom som mest? Han kan svaret på detta oxå:)
Inge illa menat mannen det vet du :-)-)
Användarvisningsbild
av Fluffen
Jag har faktiskt kört en nissan micra utan problem, det var trångt att få plats med benen men det gick. :lol:
*pettson* vet ju istort sett allt om 850/S70 så han borde nog kunna svara på det också. :D :wink:
av *pettson*
Fluffen skrev:Jag har faktiskt kört en nissan micra utan problem, det var trångt att få plats med benen men det gick. :lol:
*pettson* vet ju istort sett allt om 850/S70 så han borde nog kunna svara på det också. :D :wink:
tja vad vet jag om så stora vikter.. jag är inte större än runt två meter lång och runt 160kg tung.. och än sviktar inget mej veterligen?..
Åandra sidan så kan jag utan problem köra vår fiat uno eller för den delen opel corsa med flera utan varesej säten som pajjar eller bilar som går i vält i kurvorna.. :-)-)

Det verkar inte gå att köpa aktier s&ar[…]

Volvo 945 STARTAR EJ

Vi försökte läsa felkoder via obd2 […]

Service Peugeot 107 2007

Äntligen färdig... Ska besiktigas om 14 […]

Huvvajer

Ingen aning men om man letar upp delen i sprä[…]