Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Davidalb
Hej
Jag har en Volvo S70 av årsmodell -00. Jag har haft problem med batteriet vilket har gjort att bilen varit strömlös ett tag. Det har inneburit att jag fått ett problem som jag inte haft tidigare. När jag skulle sätta på radion krävde den en fyrsiffrig kod. :???: Den koden har jag inte. Är det någon som vet ett enkelt sätt att lösa det på? Radion är av modell SC 805.
Användarvisningsbild
av Claes74
enda sättet är att kontakta volvoåterförsälj. de skickar då ut koden i ett brev till den som äger bilen som radion är monterad i.
Vet inte exakt pris men har hört att de tar mellan 3 - 600 för detta.
Kika i serviceboken eller intr.boken om ingen föregående ägare haft vänligheten att skriva ned den där
Användarvisningsbild
av Claes74
en annan liten tanke. om de nu skickar koden till den bilägaren vars bil radion satt monterad i när bilen såldes ny, om man nu köpt den begagnad så kan man inte få en ny kod då ju.
Användarvisningsbild
av zingo
Hade samma problem, åkte till min volvohandlare med bilen och hade radion med in.
De ordnade då med koden på plats, tog dock ett par timmar men det berodde nog mest på att den var eftermonterad och inte fabriksmonterad...tydligen :???:
Kostade mig 312 riksdaler!
av *pettson*
Davidalb skrev:Hej
Jag har en Volvo S70 av årsmodell -00. Jag har haft problem med batteriet vilket har gjort att bilen varit strömlös ett tag. Det har inneburit att jag fått ett problem som jag inte haft tidigare. När jag skulle sätta på radion krävde den en fyrsiffrig kod. :???: Den koden har jag inte. Är det någon som vet ett enkelt sätt att lösa det på? Radion är av modell SC 805.
Ta med radion in till lokala volvoåterförsäljaren. Han måste ha serienumret på radion. Han SKA ta din legitimation med samtidigt till beställningen. (noterar dom ihop). Sen kommer dom att maila in frågan om radion till volvo centralt och få en kod tillbaka. Du får sen lösa ut koden som andra sagt. Jag för min del gav 300kronor för koden. Det tog 2 dagar totalt.
av Mackansglt
Jag fick betala 550 kr för min kod i höstas någongång hos Bilia i Tumba. Jag bara skrev av serienumret och gav detta till dom, 2 timmar senare hade jag koden. Givetvis var det leg. kontroll och att man var tvungen att visa reg. beviset.

Är dock i dyraste laget tycker jag.

Mackan
Användarvisningsbild
av Claes74
Mackansglt skrev:Jag fick betala 550 kr för min kod i höstas någongång hos Bilia i Tumba. Jag bara skrev av serienumret och gav detta till dom, 2 timmar senare hade jag koden. Givetvis var det leg. kontroll och att man var tvungen att visa reg. beviset.

Är dock i dyraste laget tycker jag.

Mackan
Ja det blir ju betydligt billigare om man bevarar koden på ett säkert ställe så man har den tillhands vid sådana här tillfällen :wink:
Httade ett program på internet som ska kunna låsa upp volvo stereos (har inte provat), men tydligen bara CR705 o CR905
Användarvisningsbild
av CP2
Vissa mobiltelefoner har ett kodminne; har lagt in mina radio-koder där.....och skrivit in dem i serviceböckerna..... :mrgreen:
Användarvisningsbild
av Sparkz
CP2 skrev:och skrivit in dem i serviceböckerna..... :mrgreen:
Och koden till bankomatkortet på en lapp i plånboken, och hemnyckeln under dörrmattan...?
Stöldskydd, nja... :roll:
Användarvisningsbild
av Davidalb
Tack alla som svarat och engagerat sig i mina problem. :) Detta är ett mycket imponerande forum som jag rekommenderar till alla träffar. Då är det bara att åka iväg till Volvo och hoppas att priset varken gått upp eller att jag bor i en lågprisregion... :wink: Om det stämmer tyckte jag de sa att det skulle kosta mig 125:-, vilket jag ochså kommer att hävda... 8)
Smart energifördelning hybrid

Ok fattar då får man leva med att fu[…]

CEM går ej att byta ut rakt av, måste […]

Om man ska vara petig så sitter laddaren i b[…]

nä, det luktar os lång väg, .Jag s[…]