- fre 28 mar 2008, 12:56
Har köpt en Volvo V70 -00 (gamla modellen) och den sitter det en bensinvärmare i, men jag har inte hittat nån instruktionsbok för den.
Det är bara 5 knappar på manöverpanelen men jag har tryckt lite på dom alla och jag har inte klurat ut hur man ställer in en tid när man vill att bilen ska vara varm.
Har inte lyckats ställa klockan så den visar rätt tid heller.
Första knappen till vänster illustrerar ett värmeelement och trycker man på den så verkar värmaren starta och kupefläkten går igång.
Knapp 2 står det ett H på och det är väl timmar.
Knapp 3 står det ett M på och det är väl minuter.
Knapp 4 står det T1 på, och jag undrar vad man ställer med den, Kanske starttiden?
Knapp 5 står det T2 på, och vad har den för funktion?
Vill kunna ställa en tid och ha en varm bil på morgonen när jag ska till jobbet.
Hur länge behöver värmaren gå för att ha en varm bil?
Displayen visar en tid, men den visar inte den rätta tiden, och jag fick inte till det med att få rätt tid. Ska den visa realtid?
Nån som har en sån värmare som kan förklara hur den funkar?
Det är bara 5 knappar på manöverpanelen men jag har tryckt lite på dom alla och jag har inte klurat ut hur man ställer in en tid när man vill att bilen ska vara varm.
Har inte lyckats ställa klockan så den visar rätt tid heller.
Första knappen till vänster illustrerar ett värmeelement och trycker man på den så verkar värmaren starta och kupefläkten går igång.
Knapp 2 står det ett H på och det är väl timmar.
Knapp 3 står det ett M på och det är väl minuter.
Knapp 4 står det T1 på, och jag undrar vad man ställer med den, Kanske starttiden?
Knapp 5 står det T2 på, och vad har den för funktion?
Vill kunna ställa en tid och ha en varm bil på morgonen när jag ska till jobbet.
Hur länge behöver värmaren gå för att ha en varm bil?
Displayen visar en tid, men den visar inte den rätta tiden, och jag fick inte till det med att få rätt tid. Ska den visa realtid?
Nån som har en sån värmare som kan förklara hur den funkar?