Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av *pettson*
Eson skrev:
*pettson* skrev:
Mikael G skrev: En liten undran, vad är det som per automatik gör att en importerad bil har fler problem än en svensksåld? Jag som trodde att bilarna gjordes i samma fabrik och att välskött bil från utlandet inte går sönder mer än motsvarande svensksålda bil...
jag skulle vilja se en svensksåld bil där man berättar alla fel och misstankar om fel.. vore rätt så fantastiskt.. :wink:
Personligen har jag gjort det med alla bilar jag själv sålt då minskar man risken att få en förbannad köpare på halsen...

Men åter till importbilar.. kanske är som jag bara haft "otur" men av nån anledning så är det många tyskimport bilar som börjat läcka olja, mixtrat med mätaren och diverse andra fel som man inte har på svensksålda bilar med det milantalet...

Obs... detta är mina egna åsikter och erfarenheter som jag grundar detta på. Har inte sakt det är så i alla fall..
kan nämna 5 st bilar som ska säljas denna veckan.. och nästa..4x850 och en s70
alla 5 har börjat läcka mellan motor/låda lite grand.. precis så det fuktar och ägarna är inte beredda att betala packboxbytet så dom byter hellre bil.. man tvättar nogrannt.. kör väldigt lite med bilen.. så det är torrt och fint när folk tittar på dom. Det är svensk ärlighet. :wink:
av DrEvilBoy
*pettson* skrev: kan nämna 5 st bilar som ska säljas denna veckan.. och nästa..4x850 och en s70
alla 5 har börjat läcka mellan motor/låda lite grand.. precis så det fuktar och ägarna är inte beredda att betala packboxbytet så dom byter hellre bil.. man tvättar nogrannt.. kör väldigt lite med bilen.. så det är torrt och fint när folk tittar på dom. Det är svensk ärlighet. :wink:
Wow vilken fuling..... Undrar bara... om man har 1 månads garanti på bilen.... täcker det om det läcker mellan motor och låda?
Användarvisningsbild
av gundj
Den nyare varianten av automat kom väl pâ MY00? Dvs adaptiv 5-växlad med endast W-läge som extraknapp, eller fanns den redan -99?
Jag har en sâdan och den fungerar utmärkt. Sköljde och bytte olja vid 15000 mil och bör göra det igen vid 20000 enl aukt. volvoverkstad.

Om du är intresserad av att köpa en bil som är importerad frân Tyskland sâ ska du frâgas om säljaren har kvar en kopia av Fahrzeugbrief, eller be VV om en kopia.
Där kan du se om bilen var korrekt registrerad i Tyskland innan den exporterades eller om det är en §25(tror jag det är) bil. Dvs skrotad men reparerad och endast för export.
Det gâr att köpa bra bilar utomlands oxâ, om man inte är för sniken.
Min C70 köptes hos Vw-handlare med ett ârs garanti och nyservad och testad.
Visst var den ett par hundra euro dyrare än de som sâldes av Achmed i Hamburg, men sâ slipper man kanske dyra reparationer.

Rent teoretiskt sâ är det ju sâ att vi alla ca 60 miljoner som bor i Tyskland dagligen köper "importbilar" utan större bekymmer. :-)
av DrEvilBoy
Nu är jag en stolt ägare till en V70 -99 Automat. Upptäckte ett problem som kanske inte är fel men i mörker så är det svårt att se vilket val man gör på automatlådan...... ska det vara mörkt därnere eller ska det lysa lite? Jag ser inget.... lite svårt när man inte är van vid automat
Användarvisningsbild
av #27
DrEvilBoy skrev:Nu är jag en stolt ägare till en V70 -99 Automat. Upptäckte ett problem som kanske inte är fel men i mörker så är det svårt att se vilket val man gör på automatlådan...... ska det vara mörkt därnere eller ska det lysa lite? Jag ser inget.... lite svårt när man inte är van vid automat
Ja de ska lysa vid spake.

Se länken hur man byter lampa..

http://volvospeed.com/Repair/SV70console.php
av DrEvilBoy
Tackar...

Får hoppas att rejmes fixar det när jag ringer o klagar på måndag annars vet jag hur man gör 8)

Upptäckte lite fel på bilen efter köp.... bränslemätaren funkar inte... läcker från takluckan.... cd-växlaren fungerar icke.... får hoppas att de fixar det.
Nästa elbil från Volvo?

Ny EX40 på gång, man släpper den […]

Dolda Vinkeln...

Eller dom som marknadsförde skiten, algoritme[…]

Låg räckvidd Volvo ex30

Du glömde energiekvationen att varje liter be[…]

Tysta sommardäck V90

Det är väldigt missvisande att jämf[…]