Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1513927
Kollar i schemat ovan. "LHD" dvs vänsterstyrd
1 Y gul
2 Y-VO gul/violett gissar jag
3 GR-SB, måste väl vara grå/svart?
4 GN grön
5 BL blå
Om du vill mäta spänning under drift går det ju att trycka en knappnål genom kabelisoleringen men sen blir det förstås inte vattentätt.. Går ju att täta hålet med något lämpligt kladd :-)

Felet är förmodligen att det saknas 12V parkeringsspänning på 4/grön, som ska finnas då torkarna är uppe på rutan och tändningen är på, även om torkarna är avstängda. Kolla isåfall också på 2, finns 12v där men inte på 4 så är det fel i motorn..
#1514058
20221002_123650.jpg
20221002_123650.jpg (1.81 MiB) Visad 241 gånger
Tack för all hjälp!

När skulle börja mäta så blev jag nyfiken och öppnade locket ni ser på bilden. Böjde de två ickemarkerade pickuperna först och testade. Den inringade syntes inte först pga allt svart fett kring den. Räknade dock ut att det borde finnas en sån när jag tittade på skivan. Böjde till den och nu har jag fullt fungerande intervalltorkare samt att torkarna återgår och stannar i parkeringsläge.

Fettade in allt rikligt igen innan återmontering.
Damask till växelspak S80 -00

Hej! Håller på att snygga till interi[…]

Värmare XC60 22-

Jag ska troligen köpa mig en XC60 T6 22- med […]

Det där känns som ett solklart skä[…]

Automatlådan fast i "P"

Antar att det var denna solenoid i växelf&oum[…]