Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

855 T5 -94

Tappade framhjulet med resultat att skärm med mer for åt h-v,lämnade in bilen på verkstad för rep och när jag efter tre veckor skall hämta den uppger dom att det låter illa från vänster fram (där jag tappade hjulet).
Dom provade att byta drivaxel men ljudet kvarstår,har precis pratat med verkstan och nu säger dom att det är från växellådan???

Kan det verkligen vara möjligt att det är lådan då jag inte haft några problem med den tidigare (växlat mjukt och fint,inga missljud).
av *pettson*
otiz skrev:855 T5 -94

Tappade framhjulet med resultat att skärm med mer for åt h-v,lämnade in bilen på verkstad för rep och när jag efter tre veckor skall hämta den uppger dom att det låter illa från vänster fram (där jag tappade hjulet).
Dom provade att byta drivaxel men ljudet kvarstår,har precis pratat med verkstan och nu säger dom att det är från växellådan???

Kan det verkligen vara möjligt att det är lådan då jag inte haft några problem med den tidigare (växlat mjukt och fint,inga missljud).
Hjullagret har inte fått stryk då?
Användarvisningsbild
av Nexus
kör bilen på lyften så borde men kunna lokalisera ungefär vart ljudet kommer ifrån. Om det nu är från aut-lådan som de tror. :???:

Jag lånar denna tråd lite då jag[…]

Men är problemet med låg spänning […]

Om man måste lossna en kylarslang för a[…]

Tysta sommardäck V90

Glöm inte bort er egen hörselkurva n&aum[…]