Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av DrGoofy
Jag får emellanåt ett meddelande i fordons datorns display - dISC. Någon som vet vad det betyder el innebär? V70 tdi -97
Användarvisningsbild
av #27
Kan var fel på vrid knappen till färddatorn prova att vrid på den när felet kommer..
av DrGoofy
Tack - det kan stämma. Dyker ibland upp när jag vrider knappen och likaså kan det försvinna när jag vrider. Är vredet/brytaren möjlig att byta? Svårt/dyrt?
av Kena
Har samma grej i vår v70, betyder väl disconnected väl?
Användarvisningsbild
av kebabpizza
Har säkert med original cd-växlarstereo att göra (disc=visar instoppade skivor). När jag köpte min S70 satt en sådan monterad men jag sålde den efter ett tag och satte in en MP3-cd istället och efter det får displayen tuppjuck ibland. Förmodligen för att kommunikationen med original-stereon är bruten. Störs inte så mycket av det men om det finns ett fix för detta vet jag inte. Kanske en bygel i en kontakt nånstans? Eller värre om det är en mjukvarufix?
Användarvisningsbild
av uno83
Färddatorn är väl knappast kopplad till stereon i en S70/V70? Stereon har ju egen display.
av sm7ovk
Det står disc när det är dålig kontakt i vredet. Man kan speja i lite kontakt-spej, men det kan också dra åt sig damm och skit som ställer till det senare. Min visar det då och då, alltså inget farligt - mer en förslitning...
Finns ingen koppling mellan färddatorn och radion...
av Kena
Trodde åxå det var fel på cd:n, men det var vredet 8)
Användarvisningsbild
av kebabpizza
uno83 skrev:Färddatorn är väl knappast kopplad till stereon i en S70/V70? Stereon har ju egen display.
Du har helt rätt! Det var ett antal år sedan så jag blandande nog ihop det med nåt annat!
Visa din semesterbil(d)

På grund av bl.a kamrems haveriet på[…]

V50 T5 oljeförbrukning

M1 FS 0W40 är så top-end olja det g&ar[…]

Tysta sommardäck V90

Och däcksljud ändras med slitage ocks&ar[…]

Volvo som inte startar.

Hur krokar man bort kopplingswiren Du skruvar p&[…]