Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av DrGoofy
Jag får emellanåt ett meddelande i fordons datorns display - dISC. Någon som vet vad det betyder el innebär? V70 tdi -97
Användarvisningsbild
av #27
Kan var fel på vrid knappen till färddatorn prova att vrid på den när felet kommer..
av DrGoofy
Tack - det kan stämma. Dyker ibland upp när jag vrider knappen och likaså kan det försvinna när jag vrider. Är vredet/brytaren möjlig att byta? Svårt/dyrt?
av Kena
Har samma grej i vår v70, betyder väl disconnected väl?
Användarvisningsbild
av kebabpizza
Har säkert med original cd-växlarstereo att göra (disc=visar instoppade skivor). När jag köpte min S70 satt en sådan monterad men jag sålde den efter ett tag och satte in en MP3-cd istället och efter det får displayen tuppjuck ibland. Förmodligen för att kommunikationen med original-stereon är bruten. Störs inte så mycket av det men om det finns ett fix för detta vet jag inte. Kanske en bygel i en kontakt nånstans? Eller värre om det är en mjukvarufix?
Användarvisningsbild
av uno83
Färddatorn är väl knappast kopplad till stereon i en S70/V70? Stereon har ju egen display.
av sm7ovk
Det står disc när det är dålig kontakt i vredet. Man kan speja i lite kontakt-spej, men det kan också dra åt sig damm och skit som ställer till det senare. Min visar det då och då, alltså inget farligt - mer en förslitning...
Finns ingen koppling mellan färddatorn och radion...
av Kena
Trodde åxå det var fel på cd:n, men det var vredet 8)
Användarvisningsbild
av kebabpizza
uno83 skrev:Färddatorn är väl knappast kopplad till stereon i en S70/V70? Stereon har ju egen display.
Du har helt rätt! Det var ett antal år sedan så jag blandande nog ihop det med nåt annat!

https://pbs.twimg.com/media/GrjAz-gboAEZ5gq?forma[…]

https://partsouq.com/ Skum info på min[…]

Service Peugeot 107 2007

Hela navet ligger på bänken i garaget. […]

Tysta sommardäck V90

Farsans Hyundai Kona med Primacy 5 har mer dä[…]