Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av freak1
freak1 skrev:
bytoken skrev:Har fått svar nu:

Hej

Vi rekomenderar dig att kontakta leverantörens support för att få svar på dessa frågor, dom heter Deltaco.
Du når dom på:
[email protected]

alternativt

0200-877771
Tackar för hjälpen. Ska skicka ett mail till dom.
Har fått svar: dom vill veta vilket styrsystem bilen har (v70-00 glt).
Någon som vet??
av Addekarlsson
Vet dom inte ens vilka bilar grejjerna dom säljer passar till, så hade jag dragit öronen åt mig.
Säger lite om vad det är för produkter dom säljer, om man tänker som jag. :lol:

Jag köpte här om veckan en kontakt från https://www.24.se/default.aspx som heter ELM323 USB bildiagnostik verktyg och har artikelnr 10524.
Fungerade klockrent tillsammans med det program som följde med.
Funkar inte med vol-fcr.

Jag har tidigare tipsat om KKL VAG-COM Ver 409.1 med artikelnr 10725, men den kräver com-port. Funkar under inga som helst omständigheter med adapter com/usb.
Dock funkar denna kontakt med vol-fcr.

Mvh/ Adde
Användarvisningsbild
av uno83
Adde:

Klarar den medföljande programvaran allt man behöver? Läsa felkoder, radera felkoder, släcka servicelampa o.s.v?
av timebandit
Att ELM323 inte fungerade med VOL-FCR är ju uppenbart, står tom på deras hemsida. ELM enheten är ju den som tar hand om signalerna och gör det möjligt att prata med bilen medans VOL-FCR pratar direkt med bilen.

Jag har inte hittat några program som fungerar på en Volvo S/V/C 70 1997-1998 med en ELM323 enhet, har mailat så måga företag och frågat men bara fått svar att det inte fungerar? Verkar som att VOL-FCR är det enda valet, och dyra valet :/
av Addekarlsson
uno83 skrev:Adde:

Klarar den medföljande programvaran allt man behöver? Läsa felkoder, radera felkoder, släcka servicelampa o.s.v?
Den klarade det jag gjorde vid första testtillfället. Läsa av och radera felkod på parkeringsvärmaren i min bil.
Så klarade medföljande programvara visa värden under färd. T.ex varvtal, hastighet, lambdavärde mm.
timebandit skrev:Att ELM323 inte fungerade med VOL-FCR är ju uppenbart, står tom på deras hemsida. ELM enheten är ju den som tar hand om signalerna och gör det möjligt att prata med bilen medans VOL-FCR pratar direkt med bilen.

Jag har inte hittat några program som fungerar på en Volvo S/V/C 70 1997-1998 med en ELM323 enhet, har mailat så måga företag och frågat men bara fått svar att det inte fungerar? Verkar som att VOL-FCR är det enda valet, och dyra valet :/
Yepp, jag vet. Ville bara skriva det direkt, så det framgick omgående att vol-fcr inte funkade med denna kontakt. :)

Enligt den info jag sett via hemsidan för det program som medföljde, scantool, så ska det klara alla volvo med obd-II.
Följande lista finns på http://www.scantool.net/?mode=displayCV&make=Volvo som säger att den ska funka med S70 -98 bland annat.

Mvh/ Adde
Användarvisningsbild
av Eson
Addekarlsson skrev:Vet dom inte ens vilka bilar grejjerna dom säljer passar till, så hade jag dragit öronen åt mig.
Säger lite om vad det är för produkter dom säljer, om man tänker som jag. :lol:

Jag köpte här om veckan en kontakt från https://www.24.se/default.aspx som heter ELM323 USB bildiagnostik verktyg och har artikelnr 10524.
Fungerade klockrent tillsammans med det program som följde med.
Funkar inte med vol-fcr.

Jag har tidigare tipsat om KKL VAG-COM Ver 409.1 med artikelnr 10725, men den kräver com-port. Funkar under inga som helst omständigheter med adapter com/usb.
Dock funkar denna kontakt med vol-fcr.

Mvh/ Adde

Är inte så insat i Eml och Vol.fcr och vad det står för... men den produkten du tipsar om kan man bara plugga in den direkt i datorn via usb kabel? och sedan läsa felkoder, radera felkoder och släcka servicelampor?

Är intresserad av att kunda göra vid lite privata kunders bilar..exmpel V70 och S70 bilarna är det nåt som den klara av?
av Addekarlsson
Scantool ELM323 tillsammans med scantool.net programvara, som följer med adaptern, ska enligt deras info klara de flesta volvo.
Jag har inte hunnittesta min ännu i andra bilar än min, emn kikar man på deras egen hemsida, under kompatibla bilar - volvo, så ser man snart att det funkar på många.

Mvh/ Adde
Användarvisningsbild
av Eson
låter nästa för bra för vara sant till den pengen :D kommer garanterat köpa en:)

hittade en annan 10524 är den bättre på något viss eller?..lägger hellre lite mer pengar på den bara den fungerar som den ska någon som är high på detta:D
Visa din semesterbil(d)

På grund av bl.a kamrems haveriet på[…]

V50 T5 oljeförbrukning

M1 FS 0W40 är så top-end olja det g&ar[…]

Tysta sommardäck V90

Och däcksljud ändras med slitage ocks&ar[…]

Volvo som inte startar.

Hur krokar man bort kopplingswiren Du skruvar p&[…]