- mån 29 jan 2018, 12:38
#1229085
Hej!
Upptäckte att det läckte kylarvatten på golvet på förarsidan och har nu plockat ur värmeväxlaren. Den verkar aldrig vara bytt men ser enligt mig fräsch ut. Inga tendenser till rost eller så. Så jag undrar, hur vet jag att det är värmeväxlaren som läcker och att det inte bara beror på trötta o-ringar? Jag tyckte att det såg ut som att det runnit från ena kopplingen men det kanske är lite svårt att se när man bara har rinnmärken att gå på. Självklart råkade jag stöta i elementet på ett ställe när jag tog ut det så att det blev lite buckligt i själva metallen och skumgummit som sitter runt blev lite trasigt. Spelar det stor roll hur i perfekt skick det är utifall jag bara sätter tillbaka det igen?
ha det gott
Johanna
Upptäckte att det läckte kylarvatten på golvet på förarsidan och har nu plockat ur värmeväxlaren. Den verkar aldrig vara bytt men ser enligt mig fräsch ut. Inga tendenser till rost eller så. Så jag undrar, hur vet jag att det är värmeväxlaren som läcker och att det inte bara beror på trötta o-ringar? Jag tyckte att det såg ut som att det runnit från ena kopplingen men det kanske är lite svårt att se när man bara har rinnmärken att gå på. Självklart råkade jag stöta i elementet på ett ställe när jag tog ut det så att det blev lite buckligt i själva metallen och skumgummit som sitter runt blev lite trasigt. Spelar det stor roll hur i perfekt skick det är utifall jag bara sätter tillbaka det igen?
ha det gott
Johanna
Senast redigerad av 1 Hannatjo, redigerad totalt 0 gånger.