Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av uno83
Jag tänkte byta kupéfilter i min S70 -98, och ser att det finns lite olika typer att välja på. Mekonomen har "Kupéfilter" och "Kupéfilter, kol" och Biltema har också ett som bara heter "Kupéfilter". Så min fråga är om det är några fördelar med kol-modellen, avseende pollen och sånt, eller om det är samma skit alltihop? Biltemas är ju bra mycket billigare än Mekonomens.
Användarvisningsbild
av Nexus
uno83 skrev:Jag tänkte byta kupéfilter i min S70 -98, och ser att det finns lite olika typer att välja på. Mekonomen har "Kupéfilter" och "Kupéfilter, kol" och Biltema har också ett som bara heter "Kupéfilter". Så min fråga är om det är några fördelar med kol-modellen, avseende pollen och sånt, eller om det är samma skit alltihop? Biltemas är ju bra mycket billigare än Mekonomens.
Köpte mitt på biltema. men det har inte "ramen" som ett orginalfilter har utan läggs bara dit. kändes lite fattigt faktiskt ;-//
av *pettson*
uno83 skrev:Jag tänkte byta kupéfilter i min S70 -98, och ser att det finns lite olika typer att välja på. Mekonomen har "Kupéfilter" och "Kupéfilter, kol" och Biltema har också ett som bara heter "Kupéfilter". Så min fråga är om det är några fördelar med kol-modellen, avseende pollen och sånt, eller om det är samma skit alltihop? Biltemas är ju bra mycket billigare än Mekonomens.
kol tar bort dofter.. i övrigt är pappfilterdelen i stort sett densamma reningsmässigt..

Som sagt den rymmer 543 liter och är d&aum[…]

Jag fick hem lite nya grejer som jag blev sugen p&[…]

Motorhuv öppen?

För mig är det jag sist stängde &ou[…]

På min bil av samma årsmodell behö[…]