Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Sparkz
Har för mig att det finns ett servicemeddelande om behållaren, skulle bytas till en ny med flyttad returanslutning.
Bara ett svagt minne, så jag kan ha fel.

Om man läser om hydraultankar i allmänhet så ska returen mynna ut under nivån och vara så långt från sugledningen som möjligt. Tittar man på en servobehållare är det inte många rätt där...

Kör med hög nivå, gärna lite över MAX. Det kanske svettas ut lite mer olja runt locket, men det är bättre än luft i systemet.
av Pirrev70Rawd
Skall kolla upp detta med behållaren, d låter ju onekligen som om problemet ligger i denna,,,,

kommer inte köra en meter innan jag får ett hundra % svar!!!

åter kommer när allt är klart!!!!
av Pirrev70Rawd
Så där!!!

Fick tebax bilen idag, d vart ett lager i servo pumpen som gett sig, fick en ny på garantin. När dom ändå höll på ,byte dom även behållaren,, !!(returröret mynnar nu ut i botten, & inte rakt ut i centrum som på den gamla)

Så nu är allt som d skall,,, fåse hur långt tid d håller nu*haha*

När jag hämtade bilen var den även helt nytvättad.

bra jobbat CMS!!!!
av Frigge
låter som bra service :wink:
Användarvisningsbild
av kanalen
Sparkz skrev:Har för mig att det finns ett servicemeddelande om behållaren, skulle bytas till en ny med flyttad returanslutning.
Bara ett svagt minne, så jag kan ha fel.

Om man läser om hydraultankar i allmänhet så ska returen mynna ut under nivån och vara så långt från sugledningen som möjligt. Tittar man på en servobehållare är det inte många rätt där...

Kör med hög nivå, gärna lite över MAX. Det kanske svettas ut lite mer olja runt locket, men det är bättre än luft i systemet.
Någon som vet vad ett byte av behållare kostar ?
av danneb81
Hallå grabbar!

Upplevde exakt det som ni upplevt, med missljud i pumpen/servo på min V70-99.

Så jag åkte till skroten och skaffade mig en beg pump och skruvade dit den på kvällen. Men, fick tillbaka samma ljud igen efter att bilen gått ett tag när oljan blivit varm/skummig. Började då tänka på styr växeln, om den kunnat gett sig.

Satt mig här och läste och hittade tråden om problemet med oljebehållaren, gick ut och tittade och konstaterade att plaströret saknades. Sög ur oljan och fiskade upp röret och satt dit det igen. Då vart det tyst :D !

Har köpt mig en extra behållare på skroten som var ok för 50kr och har i skuffen, i fall att. Kunde lämna tillbaka beg pumpen och få tillbaka 1000kr. Bra affär tack vare detta forum!!!

Som sagt den rymmer 543 liter och är d&aum[…]

Jag fick hem lite nya grejer som jag blev sugen p&[…]

Motorhuv öppen?

För mig är det jag sist stängde &ou[…]

På min bil av samma årsmodell behö[…]