Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Kena
Skulle jag vara du skulle jag höra med konsumentvägledaren vad som gäller. Som det är nu står ord mot ord, ingen kan ju bevisa vem som har rätt eller fel . Det enda som går att göra är att byta växeln och dissikera den och se var gruset är.
Användarvisningsbild
av Marti
Fortsättning på eländet!

Mecas styrväxel blev försenad med minst 3 veckor till så jag raggade upp en växel på skroten som däckfirman fick byta.

När jag skulle åka därifrån så lyser lampan till airbagen, går tillbaka in och påtalar felet.
Dom blånekar och säger att dom inte vart i närheten av den och skruvat men ringer Volvo och kollar iaf.

De säger att den bara behöver nollas så jag skulle få åka dit och få det fixat.

Nu visar det sig att dom har slagit sönder nån kontakt till airbagen när dom böt växeln.

PS. Det knäpper högt från motorutrymmet när man vrider fram och tillbaka på ratten.

Jag är så less!!
Användarvisningsbild
av #27
Hur kan dom blåneka när dom inte vet vad felet är så tråkigt att dom inte tar sitt ansvar.
Användarvisningsbild
av Nexus
Marti skrev:Fortsättning på eländet!

Mecas styrväxel blev försenad med minst 3 veckor till så jag raggade upp en växel på skroten som däckfirman fick byta.

När jag skulle åka därifrån så lyser lampan till airbagen, går tillbaka in och påtalar felet.
Dom blånekar och säger att dom inte vart i närheten av den och skruvat men ringer Volvo och kollar iaf.

De säger att den bara behöver nollas så jag skulle få åka dit och få det fixat.

Nu visar det sig att dom har slagit sönder nån kontakt till airbagen när dom böt växeln.

PS. Det knäpper högt från motorutrymmet när man vrider fram och tillbaka på ratten.

Jag är så less!!
Du ska veta vi lider med dig. Du får dränka sorgerna imorgon :wink: :wink:
Användarvisningsbild
av camaro69
Inte för att Volvos verkstäder är de billigaste. Men man slipper allt satans strul.

Naturligtvis har du väl fått betala rejält, för att få bilen demolerad på däcksverkstaden. Fan i mig, skandal.

Som tidigare skrivits i tråden. Tag kontakt med konsumentrådgivare. Gör anmälan hos ARN.

Skitverkstäder typ "Slägga och Spett" har inget berättigande.
Visa din semesterbil(d)

Strax utanför Trollhättan hittade jag ty[…]

Motorhuv öppen?

Ja det löstes med sista uppdateringen

Stod han och slirade länge på koplingen[…]

Lambdalampan lyser

Ja den sotar stift och sensor rejält. Spraya[…]