Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Kena
roh66 skrev:Hej Kena!

Svar ja!

Mvh.R.
Tack för snabbt svar! Var sitter motorn? Min sambo har bilen på jobbet så jag kan inte kolla den förrän i kväll men jag tänkte förbereda mej mentalt för jobbet :lol:
Användarvisningsbild
av DayDreamer
På strålkastaren. Det lättaste är att du skruvar ur bägge strålkastare ta med dom in i värmen och flytta över motorerna. :) Har du en lång och smal spårskruv mejsel så underlättar det demonteringen av en plast grej med en spärr på inne i strålkastaren. :D
av Kena
DayDreamer skrev:På strålkastaren. Det lättaste är att du skruvar ur bägge strålkastare ta med dom in i värmen och flytta över motorerna. :) Har du en lång och smal spårskruv mejsel så underlättar det demonteringen av en plast grej med en spärr på inne i strålkastaren. :D
Tack tack för tipsen! Fick just hem de från skroten så det var lite enklare att se hur man gör. Konstigt att ingen lagt ut bilder/film på hur man gör, brukar ju finnas det mesta annars.
Användarvisningsbild
av Lucif3r
Det är nog för att det är så barnsligt enkelt att byta dom som ingen brytt sig om att fota osv :)

Du hakar bara ur dom ur staget, görs enklast från halvljusluckan, kopplar ur kontakten, vrider motorn ett halv varv åt det håll som går, och drar ur dom. Montera i omvänd ordning.
av Kena
Lucif3r skrev:Det är nog för att det är så barnsligt enkelt att byta dom som ingen brytt sig om att fota osv :)

Du hakar bara ur dom ur staget, görs enklast från halvljusluckan, kopplar ur kontakten, vrider motorn ett halv varv åt det håll som går, och drar ur dom. Montera i omvänd ordning.
Bytte nu i kväll, det var enklare än jag trodde, tog 1 timme typ. Håller med, det var så enkelt att det inte behövs något klipp för det. :-)-) :-)-)

På den här bilden såg det vä[…]

Är du säker på att det är bak[…]

Verkar ju bara vara jag som har det då. Kan […]

Vad säger ni? Ska jag köra någon […]