Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hallå! Har lite problem med min baklucka. Centrallåset fungerar inte dit bak. Så jag får låsa/låsa upp med nyckel.

Jag tog upp kablarna vid vänster gångjärn och såg att en gul och en grövre svart kabel var av. Skarvade ihop dessa och hoppades att jag löst problemet, men icket! Finns det fler ställen där kablarna är utsatta? Dom hade gått av kanske 10-15cm under gummigenomföringen ovanför gångjärnet.

Har ni haft liknande problem och löst dom?
Nexus skrev:Mät om du får någon signal via centrallåset. Kan ju vara låskistan som strular. Fungerar belysningen när du öppnar/stänger bagaget?
Jo den fungerar. Då måste jag bort med inredningen i bakluckan antar jag? Hitta rätt kabel kan ju bli intressant! Då mäter jag när själva centrallåset slår till?
Ja tyvärr så måste du nog bort med klädseln och ta det försiktigt då fästena har en förmåga gå sönder. Sen är det ju bara mäta om du får någon reaktion på kablarna när du slår av och på centrallåset
Nu är det många kablar som gått av, säkringen flyger direkt när man sätter igång rutvärmaren :evil: Ska byta gasdämparna till bakluckan ihelgen, tänkte kolla om jag kan fixa det då! Är det bara att löda och sätta krympslang över? Kanske jag måste förlänga kablarna lite`? Vars hittar jag bäst dessa kablar?
Däck dimensioner

Kapa fälgarna så de blir till kugghjul […]

Tydligen knasar backkameran med denna så und[…]

P0171

Tror den sitter i motorutrymmet men däremot v[…]

Hjulsidor Volvo 740 GL -91

Jag tror dessa är till 14" men kan ha fe[…]