DayDreamer skrev:plisken36 skrev:Gammal tråd men ändå:
MIn V70 -02 D5a fuktade olja mellan växllåda och motor vid 33000 mil, 12000 mil senare bäörjade det droppa olja, så ingen brådska om det läcker bara lite.
Det är ju dumt att vänta för länge, kopplingen riskerar ju att få olja på sig och då är det bara att byta den.
Och andra sidan så byter man ju inte packkboxen utan att byta kopplingen, så egentligen kan man ju köra tills kopplingen är slut ;)
Sen är ju frågan hur pass lång hållbarhet har dessa packningar egentligen för ingenting varar ju för evigt, hur lite/långt ska dom ha rullat för att man ska anse det vara dålig kvalité på delarna eller bara vanligt slitage?
På min -96a så bytte koppling och packbox mm kring 14 000mil, bilen har idag rullat 29 500mil och det är dags att byta packboxen igen eftersom det börjat fukta kring "skvallerhålet". Dessvärre åker man ju på ett kopplingsbyte också eftersom man inte gärna hoppar över det när man ändå delar på skiten...
V70N 2,4T AWD -02 // V70 GLT -00
http://www.volvoturbo.net