Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av zelluc
Hej på er!börjar bli jävligt trött på min 855 som bara krånglar problemen bara avlöser varandra....det är så att den startar hur lätt som helst när den är kall men kör man med den en stund och sen stänger av den kan det ta flera minuter för den att gå igång igen!!!lite jobbigt när man åker färja eller står vid en mack för att tanka när det är folk som är bakom :lol: !lite svårt att förklara med bokstäver hur den låter men det är precis som att det viner i startmotorn och sedan låter det som när man kickar igång en moppe som inte startar (fast högre) när kolven slår tillbaka (SHIIIIIIIIII BONG) ungefär så :wink: när man väll fått igång den går den hur fint som helst!!någon som vet vad det kan vara!!!ha en bra dag!
av LasseLucifer
Låter som om en kallstartanordning inte kopplar ur trots att motorn är varm. Då surar den igen. prova att ta bort säkringen till bränslepumpen och starta motorn. Då går den förhoppningsvis igång och stannar så fort soppan tar slut. Sätt sen tillbaka säkringen och provstarta. Då bör den gå igång. Gasa gärna halvgas då också. Det kan hjälpa. Du ska också kolla felkoderna så ser du nog vilken komponent som krånglar. Klistrad har ute felkoder och hur man avläser dem högst upp på sidan.

Lasse
av *pettson*
zelluc skrev:Hej på er!börjar bli jävligt trött på min 855 som bara krånglar problemen bara avlöser varandra....det är så att den startar hur lätt som helst när den är kall men kör man med den en stund och sen stänger av den kan det ta flera minuter för den att gå igång igen!!!lite jobbigt när man åker färja eller står vid en mack för att tanka när det är folk som är bakom :lol: !lite svårt att förklara med bokstäver hur den låter men det är precis som att det viner i startmotorn och sedan låter det som när man kickar igång en moppe som inte startar (fast högre) när kolven slår tillbaka (SHIIIIIIIIII BONG) ungefär så :wink: när man väll fått igång den går den hur fint som helst!!någon som vet vad det kan vara!!!ha en bra dag!
Låter som om startmotorn behöver en översyn. Den verkar släppa på solenoiden för tidigt.. Som sagt att se över..
Vore det tempgivaren så skulle den aldrig gå bra.. kall som varm..
av 850
zelluc skrev:Hej på er!börjar bli jävligt trött på min 855 som bara krånglar problemen bara avlöser varandra....det är så att den startar hur lätt som helst när den är kall men kör man med den en stund och sen stänger av den kan det ta flera minuter för den att gå igång igen!!!lite jobbigt när man åker färja eller står vid en mack för att tanka när det är folk som är bakom :lol: !lite svårt att förklara med bokstäver hur den låter men det är precis som att det viner i startmotorn och sedan låter det som när man kickar igång en moppe som inte startar (fast högre) när kolven slår tillbaka (SHIIIIIIIIII BONG) ungefär så :wink: när man väll fått igång den går den hur fint som helst!!någon som vet vad det kan vara!!!ha en bra dag!
Hej!
Jag har precis samma problem som dig,jag vet precis hur det låter.Ungefär som om det inte skulle vara någon komp i motorn sedan så viner det som sjutton.Får hålla på i ca 5-10 min sedan så startar den.Får detta fenomen ca: 1 gång per år.Har en polare som också får detta på sin 850-92.
Tyvärr så har jag ingen aning om vad det beror på,men lustigt är det:(
//850
Lambdalampan lyser

Bilen går fett av i nuläget okänd […]

Jag blev utsatt för samma fenomen idag 22/7 2[…]

Volvo 850 Efter kopplingsbytet hängdes trof&[…]

Bränslekrux...

Jo det är det jag menar, den som sitter p&ari[…]