Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Kron
Hej!
Har en 850 GLT 93:a.
Ibland när motorn är varm så dör den bara helt plötsligt. Det kan vara mitt på motorvägen eller i bilkön. Motorn tvärdör helt enkelt. Vrider jag av tändningen eller bara väntar några sekunder så kommer den igen och går som om inget hänt.

Har bytt hallgivare på den. Samma fenomen. Motorn dör plötsligt. Det är inget mönster i detta. Jag kan inte veta när nästa gång blir. Det kan dröja månader mellan varven och sedan sker det två gånger om dagen ibland.

Hjälp!! vad gör jag?
av Jimmy N
Kron skrev:Hej!
Har en 850 GLT 93:a.
Ibland när motorn är varm så dör den bara helt plötsligt. Det kan vara mitt på motorvägen eller i bilkön. Motorn tvärdör helt enkelt. Vrider jag av tändningen eller bara väntar några sekunder så kommer den igen och går som om inget hänt.

Har bytt hallgivare på den. Samma fenomen. Motorn dör plötsligt. Det är inget mönster i detta. Jag kan inte veta när nästa gång blir. Det kan dröja månader mellan varven och sedan sker det två gånger om dagen ibland.

Hjälp!! vad gör jag?
min dog när den var kall men annars samma fenomen. det var fel pa tempgivaren. nu går den som en klocka... några har haft fel på bränslerelät har jag hört, då kan det bli konstiga saker och sedan kan den gå igen. lycka till...
av peloengel
Hej min 855-94 har haft samme problem, byttede bränslerelät og problemet var væk. Hilsen Peter.DK
Lambdalampan lyser

Bilen går fett av i nuläget okänd […]

Jag blev utsatt för samma fenomen idag 22/7 2[…]

Volvo 850 Efter kopplingsbytet hängdes trof&[…]

Bränslekrux...

Jo det är det jag menar, den som sitter p&ari[…]