Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Nexus
perans69 skrev:jag har gjort så på 2 av mina bilar med ett 100% resultat bara köpa limmtvätt & fixa i helgen!!!
okej men tar det bort en stor yta eller måste man sitta och gno cm för cm?? :???: :???:
av Mikael G
I en perfekt värd funkar det att bara fiska upp ett hörn och sen slita men det händer inte allt för sällan att filmen lossnar i småbitar, lagom kul... eller inte!

Varmluftpicka som nån nämnde kan vara bra att ha sen är en rakbladsskrapa och lite såpvatten min favorit. Jag trycker det brukar bli ett jäkla kladd av limmet om man använder nån form av lösningsmedel typ thinner eller avfettningsmedel. Man får vara duktigt försiktig med elslingorna i bakrutorna. Jag brukar ta bort limmet runt dom med lite scotch brite för att vara på den säkra sidan.
Användarvisningsbild
av Nexus
Mikael G skrev:I en perfekt värd funkar det att bara fiska upp ett hörn och sen slita men det händer inte allt för sällan att filmen lossnar i småbitar, lagom kul... eller inte!

Varmluftpicka som nån nämnde kan vara bra att ha sen är en rakbladsskrapa och lite såpvatten min favorit. Jag trycker det brukar bli ett jäkla kladd av limmet om man använder nån form av lösningsmedel typ thinner eller avfettningsmedel. Man får vara duktigt försiktig med elslingorna i bakrutorna. Jag brukar ta bort limmet runt dom med lite scotch brite för att vara på den säkra sidan.
Jag har som sagt testat en massa lösnings medel men säger som du det kladdar bara ihop sig.. men jag ska nog ändå testa limtvätt som PERANS 69 har tipsat om när tillfälle ges. man sliter ju inte av filmen för skoj skull :wink: :wink:
Lambdalampan lyser

Bilen går fett av i nuläget okänd […]

Jag blev utsatt för samma fenomen idag 22/7 2[…]

Volvo 850 Efter kopplingsbytet hängdes trof&[…]

Bränslekrux...

Jo det är det jag menar, den som sitter p&ari[…]