Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av DayDreamer
#1086667
volvo81 skrev:Hej igen nu har jag fått tid att inspektera lite mer ingående. jag började med att ta loss spridarna dem två 10mm & kontakterna böjde upp hela spridarlänken. Då såg man betydligt mer. kände på dem två slangarna som gick ner till vevhuset. Den ena gick till spjället flamfällan & den andre tjockare slangen som gick in i motorn under kåpan till tändstiften bägge gick att dra rätt upp dem var igensatta med gammal oljeklet så gjorde rent dem med t doja & tryckluft. & fick även rent vevhuset litegrann jag pillade lite med ståltråd & fick upp en hel del oljeklet.Det var lite pill & extremt trångt att få slangarna på plats igen men det gick tillslut utan att plocka ner insuget.& vips det slutade ryka har kört 8 mil nu så problemet verka vara löst nu. & inte nog med det Jag sparade pengar med. Jag slapp köpa insugspackning 128:- oljefälla 325:- slang 89:- slang 125:- oringar 24:- Volvo original priser.
Kan tyvärr säga att det där kommer att bli tätt ganska fort igen.
Användarvisningsbild
av Lucif3r
#1086753
Japp, det kommer det garanterat. Det absolut minsta man måste göra är att göra rent oljefällan. Den är garanterat överfull med majonäs.
Och dom värst utsatta kanalerna är dom i blocket... Så om slangarna var fulla i gegga så kan jag bara tänka mig hur kanalerna i blocket ser ut... Och oljefällan då.....
244 - Bälte bak

- Har inte sökt på skrotar än. Ja[…]

C30 D2 Bult till remskiva gått av

Grattis! Du kommer visare ur denna upplevelsen &au[…]

ECM innehåller termineringmotståndet f[…]

installera dragkrok

+1 Köp utan elsats.