Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av DayDreamer
volvo81 skrev:Hej igen nu har jag fått tid att inspektera lite mer ingående. jag började med att ta loss spridarna dem två 10mm & kontakterna böjde upp hela spridarlänken. Då såg man betydligt mer. kände på dem två slangarna som gick ner till vevhuset. Den ena gick till spjället flamfällan & den andre tjockare slangen som gick in i motorn under kåpan till tändstiften bägge gick att dra rätt upp dem var igensatta med gammal oljeklet så gjorde rent dem med t doja & tryckluft. & fick även rent vevhuset litegrann jag pillade lite med ståltråd & fick upp en hel del oljeklet.Det var lite pill & extremt trångt att få slangarna på plats igen men det gick tillslut utan att plocka ner insuget.& vips det slutade ryka har kört 8 mil nu så problemet verka vara löst nu. & inte nog med det Jag sparade pengar med. Jag slapp köpa insugspackning 128:- oljefälla 325:- slang 89:- slang 125:- oringar 24:- Volvo original priser.
Kan tyvärr säga att det där kommer att bli tätt ganska fort igen.
Användarvisningsbild
av Lucif3r
Japp, det kommer det garanterat. Det absolut minsta man måste göra är att göra rent oljefällan. Den är garanterat överfull med majonäs.
Och dom värst utsatta kanalerna är dom i blocket... Så om slangarna var fulla i gegga så kan jag bara tänka mig hur kanalerna i blocket ser ut... Och oljefällan då.....
244 - Bälte bak

- Har inte sökt på skrotar än. Ja[…]

C30 D2 Bult till remskiva gått av

Grattis! Du kommer visare ur denna upplevelsen &au[…]

ECM innehåller termineringmotståndet f[…]

installera dragkrok

+1 Köp utan elsats.