Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Jimmy N
Hej. Fick först problem med att bilen bara dog i ca 5 sek sedan gick den som vanligt. Oftast när den var kall och jag kom ca 1 km innan den dog. Åkte med den så ett tag men sedan började den gå dåligt när jag startade den ca: 2-3 min. Den tände inte som den ska och dog ibland.Lamdan tänds även ibland vid dessa tillfällen. Nu går den går den dåligt och dör rätt som det är. Har även fått problem med instrument panelen, varvräknaren och hastighetsmätaren har vid två tillfällen ställt sig rakt upp när bilen stått på tomgång, och ibland går inte tempmätären. Har bytt tänddelar och bränslerelä. Verkar som han får för fet blandning för stiften blir sotiga. Själv tror jag på något el fel men vad?? Har någon nått förslag?
Användarvisningsbild
av fxr-90
Låter som ett jordfel....kolla jordpunkterna till att börja med...kostar inget...
av Jimmy N
Jimmy N skrev:Hej. Fick först problem med att bilen bara dog i ca 5 sek sedan gick den som vanligt. Oftast när den var kall och jag kom ca 1 km innan den dog. Åkte med den så ett tag men sedan började den gå dåligt när jag startade den ca: 2-3 min. Den tände inte som den ska och dog ibland.Lamdan tänds även ibland vid dessa tillfällen. Nu går den går den dåligt och dör rätt som det är. Har även fått problem med instrument panelen, varvräknaren och hastighetsmätaren har vid två tillfällen ställt sig rakt upp när bilen stått på tomgång, och ibland går inte tempmätären. Har bytt tänddelar och bränslerelä. Verkar som han får för fet blandning för stiften blir sotiga. Själv tror jag på något el fel men vad?? Har någon nått förslag?
Har kollat jord punkterna samt kopplat bort släpvagnskontakten.
Användarvisningsbild
av fxr-90
Prova med en annan luftmängdmätare om du har möjlighet.
av *pettson*
Jimmy N skrev:Hej. Fick först problem med att bilen bara dog i ca 5 sek sedan gick den som vanligt. Oftast när den var kall och jag kom ca 1 km innan den dog. Åkte med den så ett tag men sedan började den gå dåligt när jag startade den ca: 2-3 min. Den tände inte som den ska och dog ibland.Lamdan tänds även ibland vid dessa tillfällen. Nu går den går den dåligt och dör rätt som det är. Har även fått problem med instrument panelen, varvräknaren och hastighetsmätaren har vid två tillfällen ställt sig rakt upp när bilen stått på tomgång, och ibland går inte tempmätären. Har bytt tänddelar och bränslerelä. Verkar som han får för fet blandning för stiften blir sotiga. Själv tror jag på något el fel men vad?? Har någon nått förslag?
laddningen på bilen är uppmätt? Och jordpunkterna är uppmätta?
av Jimmy N
*pettson* skrev:
laddningen på bilen är uppmätt? Och jordpunkterna är uppmätta?
Hur mäter jag jordpunkterna?
Lambdalampan lyser

Bilen går fett av i nuläget okänd […]

Jag blev utsatt för samma fenomen idag 22/7 2[…]

Volvo 850 Efter kopplingsbytet hängdes trof&[…]

Bränslekrux...

Jo det är det jag menar, den som sitter p&ari[…]