Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Tänkte även att jag skulle demontera yttre knuten från axeln idag, men det blev inget av med det! Jag kan inte hitta någon låsning i knuten, för visst ska det väl finnas en låsring inne i knuten?
Hilmer skrev:
PetEri skrev:Tänkte även att jag skulle demontera yttre knuten från axeln idag, men det blev inget av med det! Jag kan inte hitta någon låsning i knuten, för visst ska det väl finnas en låsring inne i knuten?

Bild
Bild
Ja det är ungefär så där jag hade tänkt mig, bara det att jag inte hittar låsningen.. Ska ta nya tag imorgon...
Hilmer skrev:
PetEri skrev:Tänkte även att jag skulle demontera yttre knuten från axeln idag, men det blev inget av med det! Jag kan inte hitta någon låsning i knuten, för visst ska det väl finnas en låsring inne i knuten?

Bild
Bild
Den här arbetsbeskrivningen, är den hämtad från Vida Dice? Eller något annat?
SubMarine skrev:Har du en -00a så sitter en annan typ av låsring som du inte behöver vidga, utan det är bara att slå av knuten från axeln.
Jasså, det förklarar isf en del.. Jag har en 00a, sista året av första generationens V70.

Kullagret där rattaxeln går in i styr[…]

Är väl ingen adaptiv farthållare[…]

Välkommen ut i trafiken

Jag har kvar ett nytt expansionskärl, som &[…]

installera dragkrok

ok! Vilka funktioner får man med volvo orgin[…]